Khas untuk si plagiat tersayang.

Ada satu makhluk ni buat aku betul-betul murka.
Last nite, when hubby was reading blogs, tetiba dia panggil aku.

Hubby: Tengok belog ni, banyak belog entries dia macam belog sayang la.
Aku: Hmm?! *sambil scroll belog tu* Eh, ini bukan MACAM, ni memang kompom copy-paste sayang punya belog!!
Hubby: Ha'ah kan? Siap gambar-gambar pon dia cilok.
Aku: Perangai cam tenuk betul la blogger nih. Mana abang jumpa belog nih?
Hubby: She's one of your blog followers.
Aku: Oh ye ke??! Patutlah kau beria nak follow aku! Rupanya kau cilok semua entry belog aku, tepek kat belog kau! Budus!

Yang paling kelakarnya, bukan setakat words/sentences dia nak copy-paste, dengan gambar, dengan tajuk entry pon sama! Ape bingai sangat tuuuuu..
Tau la aku tak pernah letak watermark kat gambar-gambar tu semua. 
Tak semestinya kau boleh bersenang lenang cilok begitu sahaja.
Aku nak tengok sejauh mana lagi si tenuk tu nak ciplak.

Tapi setakat ni, aku tengok followers dia boleh kira ngan jari je. 
So kau nak harapkan semua followers aku follow belog kau pulak ke? 
Haram zadeyyy takkan dapat punya derrr..



8 comments:

Cikwa said...

ayooo abis laaa...kantoi sudahhh..!! ape kejadahnye dia tiru blog orang ehh??dah takde idea ke hape??? cer cite sape si plagiat tuh??

Amalina Madzlan said...

mari kita boooo dia!
pathetic sangat!

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

ish..apelah maen2 tiru nie.kalau nak re-post pun, buat lah credits ke, blog link ke.ish-ish..

ADLIL RAJIAH said...

lovelywa,
nak tau sape plagiat tu, cer cari kat my followers tu one by one. eheheheh

hope,
BOOOOOOOOO!!!!!!

khumaera,
tu la kan. xde modal la tu. tu yg curik idea orang.

mizzura said...

gitau jer nama blog tu biar kami ambush..haha..

Amirah Why said...

tepek link belog dia besar2 kat blog cikgu..ktorg gi seraaaaang!!!

Bardboo said...

mana link dia? letakla..hehe

anyss said...

Assalamualaikum,
sokong! sokong! jom kita SERANGGGGGGGGG dia! ----> tukang perangat bagi lagi PANAS