hari jadi dia yang ke-33

Hai korang. 
Ni suami saya. 
Semalam hari jadi dia yang ke-33.

Dia ni ada satu superpower yang saya rasa tak semua orang ada, termasuk la saya. 😑
Iaitu, the ability to neutralize one's bad-temper.
.
Seriously dia memang ada kuasa itu.
Everytime we have a fight or an argument atau mengalami persengketaan di dalam rumahtangga heheh,
i always the one who made the noise. 😑
.
Apa yang suami saya buat?
Dia diam saje.
Tapi dia takkan pergi mana-mana.
He would stay there quietly,
and allow me to throw out segala emotions hantu mak lampiaq dalam diri.
.
And when i am done,
he would come closer,
and give me a big hug.
.
Selama 6 tahun kawen.
Itu lah dia.
Big hug, everytime.
Without fail.
It would kill my temper immediately,
and he won over and over again.
Yes, dengan hanya berdiam dan peluk sahaja.
Para suami boleh try kat bini memasing lepaih ni. 😉
.
Masa baru kawen dulu saya macam tak percaya.
Like, serious lahh?
Mana ada orang bergaduh, sorang je bertekak, sorang lagi diam?
Rupanya, itu lah konci nya.
Konci ke hati saya. Ciaaaaa! 😂
.
Andddd begitu juga lah cara dia handle Haikal's tantrum.
And it works everytime.
All he did was keep calm, pandang mata, senyum and give a big hug.
.
Tapi tu lah.
Macam saya cakap tadi,
tak semua orang mampu buat macam tu, termasuk la saya.
Baru masuk saat yang kedua, dah rasa nak terbalikkan meja. 😂
So Haikal, contohi bapamu ok?
.
Apa pun, selamat hari lahir, suami!
Halalkan perkongsian hari ni, ok?
.
And to my Mak,
who risked her life to give birth to this amazing man,
terima kasih banyak, mak.
Rajiah tahu mak tak pernah menyesal malah bangga lahirkan alang.
Semoga Allah curahkan kasih sayangNya terhadap mak berganda-ganda, sebagaimana kasih sayang mak terhadap alang dari dulu hingga sekarang.
Terima kasih, mak. 😭
.
And to my dear husband,
Happy 33rd birthday,
Happy 6th Wedding Anniversary,
Happy 4th Father's Day.
.
You know i always love you.
Amboi bulan Jun je dah 3 celebrations dia balun sorang.
Ini kalau sewa bapak limousine pun tak cukup nih. 





😂

0 comments: