Manila Day 4 - Fort Santiago, Yuneta, SM MegaMall.

Hari keempat ialah hari paling penat.
Dah sama penat dengan amazing race.
Fuiyoo macam pernah masuk je kan. -..-
Sebab hari ni paling banyak kitorang berjalan. Berjalan guna kaki la maksudnya. Kalau berjalan guna kereta penat kejadahnyaaa.

Aku dan Nenek. Ramai yang kata kami seiras. 
Aku tak pasti nak rasa happy ke nak rasa sedih. Bahah! Kong hajooo. ;D

Tempat pertama, kitorang pergi Fort Santiago dan area sekitarnya.
Banyak church dan bangunan lama cantik-cantik. Tapi ada sikit scary la. Tengok patung-patung jesus besar-besar. Huiiii tatuit!

 
Ni Daddy buat perangai. Di pinjam shades aku pastu suruh aku amik gambar. 
Pastu terus pakai tak reti nak pulangkan. T_T
Memang bapa contoh abad ini punya perangai.


Maigad. Aku tak sangka kitorang boleh amik gambar sebegini.
Kat church kotttt. Tok imam mara kang tahu la. 
Tapi nasib baik tak kena marah. Mungkin belum masuk waktu.
Tok imam belum sampai. Haha!
Ok kenapa aku gelak. -..-


Omaigod Adan.. Perangai kauu...
Kau dah 17 tahun kot. Anak buah dah dua kottt.
Tolong la... 
Lengkali nak buat panggil kakngah sekali. Ehh??



Fort Santiago dengan Yuneta ni kira tempat bersejarah la. Macam Afamosa kat Melaka tu.
Cuma takde Parameswara je. Haha!
Jangan tanya nama pejuang dia. Aku tak kenal. Sebab dia pon tak kenal aku. :P
Ada la sorang aku kenal. Nama dia Jose Rizal.
Tu pon sebab ada tulis besar-besar kat signboard "Jose Rizal Park" kahkah.

Habis dekat Fort Santiago and Yuneta, kitorang pergi shop shop shoppingggg!
Kat SM Megamall. Kira Mall terbagak (terbesar) la kat Manila ni.
Haa...kat sini la kitorang amazing race.
Seriously amazing race sangat.
Kitorang sesat dalam mall tu ok.
Sampai aku ternangis ok. Tak lawak langsung ok. Pfft.

Kitorang berpecah kat mall tu. Ofkos la kan sebab masing-masing nak shopping barang masing-masing kan. So berpecah la.
Pastu semua pon boleh tersesat. Terus macam,
huwaaaaaa haku kat mana!!!
Jalan keluar pon tak jumpa okkkk. Siap Mama buat announcement nama aku dan hubby ok. Korang jangan gelak okkk.
Padahal kitorang tak dengar pon announcement tu sebab kitorang dah kat Taxi Bay kat luar. Nak balik naik taxi  la konon kan. Sebab dah lost tak jumpa family dah kan. Konon kompiden gila la nak balik naik taxi, padahal alamat tempat tinggal pon tak tahu kot. Sobsss.

Tapi akhirnya, kitorang berjaya bersatu padu bercerai roboh, jumpa family semula.
Nasib jumpa balik. Lega gilsss.
Kalau tidak, mungkin kitorang dah naik taxi, pastu tak tahu alamat nak kemana, pastu tak pepasal kena jual kat Bangladesh sana. Ehh?


Ni gambar lepas berjumpa semula lepas amazing race.
Cey ceyyy muka macam takde pape je kan. Padahallllll.. bahahaha.
Masa tu dah la Haikal melalak kaw-kaw punya. Sebab nak nenen.
Semua orang duk pandang-pandang aku macam aku dah culik anak orang ke hape.
Huhu! Nasibbbbbb lah.

Bila dah selamat sampai hotel, aku susah nak tidur, sebab masih terbayang peristiwa sesat tadi tu. Haha!
Aku macam, apakah dosa aku sampai boleh sesat??
Mungkin ada termakan rambut babi masa lunch tadi kot. Mungkin la kan.
Nak jadi penghapus dosa makan benda haram mungkin. Tu pasal sesat.
T_______________T

Bersambung....

0 comments: