Approaching 6 months..

Sedar tak sedar, dah dekat 6 bulan aku ke hulu ke hilir bawak perut yang makin membesar ni.
Ramai yang tanya camne perasaan/keadaan aku sekarang.
Thanks to those yang concern dan busybody. Heh

 Aku rasa menyesal ke? Rasa beban ke bawak perut besar?
Rasa menyusahkan ke? Tension ke bila baby asik menendang masa tidur?
 
Hmmm..to be honest, makin besar perut ni, makin berbunga-bunga je aku rasa.
Rasa bahagia yang tak terungkap.
Tapi sometimes, ade jugak chuak sebab masa nak beranak makin dekat. Huhu.
Tapi every single moment yang aku lalui masa preggy, kebanyakannya menginsafkan dan mengingatkan aku kat Mama. Setiap kali pergerakan aku terbatas sebab perut, setiap kali bila penat berjalan, naik turun tangga, setiap kali perut senak bila terover makan.
Camni la agaknya mak aku usung aku dalam perut 24tahun yang lalu.
Rupanya ada banyak pengorbanan ibu yang kita tak tahu, sampai kita sendiri jadi seorang ibu. Bila dah rasa sendiri, baru tau susah senang seorang ibu.

Aku selalu jugak pesan kat hubby, 
"Everytime abang tengok sayang cepat penat/letih/mengeluh sebab mengandungkan anak abang ni, ingatlah kat Mak (my MIL) ye. Selalu doakan dia. Selalu tanya kabar dia. Camni la Mak mengandungkan abang dulu. Sesusah mana pun dia mengandung/melahirkan abang, hati dia tetap berbunga-bunga, bahagia, penuh kasih sayang nak tengok anak dalam kandungan."



 Soon-to-be-mom.

Hubby suka betol kena tendang ngan baby. =)

Alhamdulillah.. makin gemok besar perot aku ni, hubby makin caring, makin rajin buat kerja umah, makin sayang kat aku. Hihi..
So setiap hari, balik dari kampus, goyang kaki saja lah.. =P


7 comments:

KandaDinda1511 said...

Tahniah kepada awak berdua dari kami suami isteri...Salam perkenalan..

Niena Muhammad said...

wahh happy nye nk dpt baby, bla bersalin nnti jgn lpa ltak lam ni tau, hehe..suka tgk baby tmbah lgi yg xleh bukak mata tu... ^^

syiela said...

tahniah.. syiela pun preggy almost same ngan awak.. x sabarkan tgu detik2 kelahiran :)... salam kenal

Unknown said...

hahahahha! comel perut hang weh :)

NURUL AIN said...

insyaAllah kak jiah...ain doakan segalanya mudah..ameeeeeeeen

MizzTina said...

seronok bakal jd ibu... tahniah..

ADLIL RAJIAH said...

kanda dinda,
tq! salam kenal! :)

niena,
oh itu pasti!! :P

syiela,
oh ye ke..sebaya la anak kita nnt ye. silap2 boleh buat menantu ;P

ieda,
hahah..hang pon pe kurangnya.. :)

nurul ain,
insyaAllah.. :)

mizz kechique,
beronok2! tq! :D