Oh My GOLDDD!!

Wanita dan emas memang tak boleh dipisahkan.
Ibarat aur dan tebing.
Ibarat isi dan kuku.
Ibarat irama dan lagu.
Ibarat lagu dan Faizal Tohir.
Ibarat Faizal Tohir dan Adlil Rajiah.

Jadi persoalannya, apekah kaitannya Pejai Tohir dengan emas?
Aku pong tak tahu.
*merepek ape bunguk?*

Masa kecik-kecik dulu, aku tengok makcik-makcik nenek-nenek pakai gelang, rantai, cincin gedabak besau. Lawa ke? Tak ponggg!
So aku buat conclusion, diorang duk pakai mungkin nak cover kedut-kedutan di tubuh sahaja. Haha. Boleh gitu?
Kekdahnya, emas tak de nilai bagi aku pada ketika tu.
Zaman jahiliah memang gitu. Serba serbi dungu.

Bila dah remaja sikit, kittew mulew sukew pakaiw ekseseris (accessories).
Mula la beli cincin kepala naga, rantai kepal unta, subang kepala lutut, gelang kepala hotak kau.
Kunun ranggi habis la tu.
Padahallll... -___-
 Tapi takpe. Biasalah remaja yang tercari-cari identiti.

Bila ikut emak jalan-jalan kat kedai emas, tengok harga gelang rantai segala sampai ribu riban, dalam hati terdetik,
Hello pehal mahal sangat?? Padahal huduh je pong.
Masih tak faham yang nilai emas terletak pada beratnya.
*dasar dungu*

Sampai la ada orang nak masuk meminang.
Nak pilih cincin.
So terjah ke kedai emas bersama encik boypreng dan emaknya.
Hello bakal mak mertua ikut sekali, takkan kau nak pilih cincin kepala naga kottt.
So waktu tu baru nak start kenal ape tu emas.
Warna-warna emas, kuning, putih, rose bagai.
Harga emas bergantung pada berat segala.
Dan finally baru aku faham erti PELABURAN EMAS.
Baru paham kenapa orang kata "simpan emas boleh menjamin masa depan".

Melabur? Emas?
Melebur emas aku tau la.
Ni melabur? Perlu ke?
Dari hari ke hari, makin banyak pendedahan pasal melabur emas ni.
Dan dari situ, mata aku mula terbuka luas.
Dah terhantuk baru terngadah.
Dah tua bangka baru nak reti.

Baru paham kenapa orang dodulu suka sangat simpan emas banyak-banyak.
Kalau selak bawah bantal, melingkarrr je rantai emas.
Selak bawah tudung, hamboih rantai kapal!
Selak jari, wooo cincin batu bola golf!
Baru faham. Baru faham.


Dah kawen baru ade kesedaran sivik nak pakai cincin emas.
Cincin kepala naga, bagi barbie yang pakai.


Masa aku bertunang, saat bakal mak mertua nak sarung cincin, mula rasa bangga dalam hati. Bukan sebab dah jadi tunangan orang, tapi sebab dah ade cincin emas.
Kah kah kah.

Lepas majlis tunang tu, Daddy cakap..
"Now u already have ur first harta.. ur first emas."
Maksud Daddy, emas is harta. Kepala naga not harta, but rubbish. -__-


Masa kawen, I got my second "harta" on my finger.



Tu la ruginya orang lambat dapat kesedaran sivik macam aku.
Sekarang harga emas dah tinggi.
So aku, beli emas waktu harga dah tinggi. Bajet orang kaya.
Orang lain dah ade bertan-tan emas kat rumah, dah boleh gadai buat beli Proton Preve.
Kau baru nak terhegeh-hegeh beli untuk melabur.

Tapi takpe. Masih belum terlambat.
Bak kata pepatah ketua kampung,
"Simpanlah emas walau sekadar 1 gram."

Ape masalah ketua kampung nak cakap gitu?
Sebab harga emas makin lama makin tinggi.
Jadi kita boleh simpan sebagai pelaburan lah.
Kau beli sekarang, kot-kot doploh tahun lagi terasa nak pasang lagi sorang bini, hah gadai la emas tu. Sekelip mata boleh kawen. Tak gitu?



Hubby pon dah berjinak-jinak dalam pelaburan emas ni.
Dan beliau dengan tak semena-mena telah menjadi dealer kepada Public Gold.
Aku pong tak tahu camne dari engineer boleh jadi dealer emas.
Kau tanya la hubby sendiri.
Seriously, bertindaklah sebelom terlambat. (macam ayat MLM pulak)
Atau uolls boleh terjah sendiri belog hubby:
http://pelaburan-emas-publicgold.blogspot.com/


Anything, kindly call/sms/email him.
Hafify Zulhaimy bin Hashim.
H/p: 012-6324320
email: hzh_z@yahoo.com

Call nak tanya pasal emas, okay.
Call nak ngorat, tak okay!
Aku sunat sape nak ngorat laki aku. ;P

1 comments:

Mardhiyyah Fadzil said...

good! good! good!
melabur emas mmg tak rugi..
stakat ni baru ade 1 dinar je.. uhuk.uhuk.uhuk.

bak meh sekeping....... ^_^