Macam mana boleh ada baby??

 Soalan tipikal anak-anak kepada ibu bapa mereka yang bakal menimang cahaya mata kedua, ketiga, keempat...., kepatbelas, kelima belas, ialah..
"Macam mana boleh ada baby dalam perut Mama?"
"Macam mana baby keluar dari perut Mama?"

Kann..? Haha!
Aku pon tak tahu camane nak menghadapi situasi begitu nanti.
Mungkin.....

Baby Haikal: Mama, nanti adik nak keluar ikut mana?
Aku: Err..pergi search wikipedia.

Amboiiii...haha!
*by the way, aku tak pregnant harap maklom. jangan salah paham*

Hari tu ada kawan aku share kat FB gambar ni,

So kalau anak korang tanya, tunjuk je la gambar ni. Haha!

Aku suka tengok gambar-gambar baby yang orang share-share kat FB.
Ada tu yang memang lawak stok buat kau duduk terkekek-kekek sengsorang depan laptop.

Yang ni adorable sangat.


Aarrghhhh...bergelumang dengan bayiiiii.. Geremmssss!!


Haha! Comel tapi kesian. Kompius kejap.


Well, sebenarnya aku buat entry ni bersempena dengan Along & Kaklong yang bakal menerima cahaya mata kedua mereka. Expected Ogos kot.
Nanti mesti keluar-keluar je terus dengar Pakcik Najib tengah jerit merdeka! merdeka! merdeka! Haha! *ok tak lawak*
 So Baby Aqil is no longer a "baby" dah. 
Kena panggil Abang Aqil dah sekarang. Hihi!

Masa aku dapat call dari Along last month, and dia bagitau diorang tengah expecting another baby. Aku macam nerves tetiba. Tetiba rasa macam ada baby jugak dalam perut aku kahkah. Tapi check-check alhamdulillah takde. Haha alhamdulillah ok. Hihi.
Bukan tolak rezeki...cuma belum bersedia. Ceyy ceyyy..

Sebelom ni kan aku ngan Along macam semua benda pon nak serentakkkk je.
Tu yang chuak tetiba bila dengar berita sebegitu. Hihi.


Hampeh betul diorang ni bakor-bakor aku.
Kita bakor je fesbuk ni kang. Hak hak hak.
Tak cukup announce kechuakan kat FB, post status kat wall Kaklong pulak..

 Haha! Dan dan macam tercabarrrr sangat kannn.
Padahal lepas tu cepat-cepat bagitau hubby supaya lebih berhati-hati lepas ni kahkah.
iols belum bersedia ok. Next year la next year. Boleh? Hihihi.


Motif letak gambar along & kaklong gambar vontot je?
Sebab diorang ni kalau gambar dari belakang lagi cantik tahap 99.9%. Tapi kalau dari depan, terus jadi 0.09% Wakaka! Kong hajo gilersss aku.

Bohong la kalau aku cakap, sekelumit pon tak rasa jeles ngan Along & Kaklong. Jeles memang jeles ok. Siapa taknak baby. Aku nak baby banyak-banyakkkkk ok. Sebab dapat baby adalah best. Hanya mak-mak je lah yang paham. Huhu!

Tapi buat masa ni??
Cukup la anak aku dah empat orang dah...
*anak buah je la walauponnn..*
-________-


Kalau suka boleh LIKE, Kalau tak suka boleh jalan. Heheh

3 comments:

NorrShakor said...

x apalah..Dah Allah bagi rezeki kat along dulu.. Insyaallah jika ada rezeki jiji nak ada baby lagi kene terima la kan..Hehehe.

ct cheery said...

anak buah pun ank juga wei..anugerah tu..btw hope dpt baby cepat..amin..insyak allah

Ena's Stories said...

Lawak la pic yg first tu...masuk angin trus dpt bby...ajaib sungguh!