Seluar pelikat, seluar batik.

Aku sebenarnya suka sangat kain batik.
Kain dia kan macam sejuk-sejuk camtu kan.
Dulu aku suka buat kain batik jadi kain baju kurung.
Jahit zip dengan getah apa semua kan.
Best je pakai dengan baju kurung atau kebaya.

Tapi kalau nak pakai kain batik loose yang mak-mak kita pakai tu, leceh kot.
Nak-nak pulak kalau kulit licin, asyik terlucut je manjang.
Motif bagitau kulit licin? Puih. -..-

Padahal aku memang takde skill pakai kain batik pon.
Masa dalam pantang dulu, aku ikat pakai tali pinggang je. Bahah.
Tapi bukan yang belt hijau yang orang buat pergi haji tu la.
Kalau ada yang tu, kompom aku pakai. ;D

Tapi bila aku dapat tahu pasal seluar batik dan seluar pelikat dari
https://www.facebook.com/Seluarbatikseluarpelikat
terus rasa excited.


Bila poslaju hantar je seluar tu kat rumah, laju-laju aku and hubby try sarungkan.
Kain dia mak uiii sodap ehhh..
Tebal dan sejuk!

Dia pakai batik dan pelikat ori tau. Bukan yang nipis cepat rabak tu.
Buat tendangan api air dan tanah pon takkan rabak punya. -..-
Pattern dan warna dia pun cantik-cantik.

Ni warna brown.


Ni warna hijau.
Abaikan gambar kiri bawah tu. Rasa nak tampor je muka hubby. -___-


Yang ni, seluar pelikat hubby warna turqoise, seluar batik aku warna pink.
Tak tahu kenapa dalam gambar macam warna merah pulak.
Padahal shocking pink warna betul dia.

Best sangat pakai seluar ni. Seriously sedap kain dia.
Sedap pakai tau, bukan sedap makan. :D

Siap hubby cakap,
"Rasa nak pakai pergi kerja je seluar ni."
 -_______-

Kalau korang pon berkenan dengan seluar batik dan seluar pelikat ni,
boleh beli kat sini:
https://www.facebook.com/Seluarbatikseluarpelikat
Tak payah risau pasal kualiti dia. Memang terbaik.
=)


**********************************************
Nak advertise kat blog ni?

8 comments:

Makwe Kintan said...

1 family sangat kelakar..haha

Unknown said...

gambar si kecik paling comel..hehe..cubaan meniru aksi mak ayah dia..=)

YanaHime said...

klu baca blog ni, kompom nak gelak saja. ampa satu family gila2 betui. Haikal tu pun dah terikut2

Rizziela said...

cantiknyer

dari sisi hidupku said...

wah cantik gilosss. haikal comel je menyelit time mak pak sibuk nak jadi model. hahaha

Rizziela said...

Cantik & pasangan yg spoting

Dylla Azmi said...

Suka tengok u all 1family..hehe..sporting sgt!:D

Norma NML said...

Cantik la..yg kanak2 ada tak..
if sudi jengok la blog akak
rencahkehidupan-maamieiqi.blogspot.com

:-)