Sampai tertonggeng-tonggeng

Ingat lagi tak entry kitorang main lukis-lukis dengan Baby Haikal tu.
Dari entry tu dah terbukti bahawa aku lebih pandai melukis dari hubby kan?
*mata keatas sangat*

Sejak dah pandai menggenggam pen dan kertas ni, Baby Haikal dah mula mengikut jejak langkah aku yang pandaiiiiii sangat melukis nih.
*mata keatas sangat sangat sangat sampai nampak otak*

Hmm.
Okkkkk aku tahuuuuu..
Aku tak reti lukis pon. -..-
Haikal ikut jejak langkah apak dia sebenarnya.
Aku tahulah!
Bluwek!
Taknak kawan.

Walaupon begitu, Baby Haikal kan keluar dari perut aku. Dari tubuh aku. Dan semasa dia dalam kandungan, semua semuaaaaa organ urat saraf reseptor-reseptor dia bergabung dengan tubuh aku.
So??

Ok takde kena mengena.
Haha!

Sekarang kan, dah makin senang nak suruh Baby Haikal duduk diam.
Bagi je kertas dan pen.
Atau marker atau crayon.
Kalau korang nak tahu, (taknak tahu sudah nama mu Dollah) kat ToysR'Us ada jual stationaries untuk babies tau. Jadi pergi cari sana.

So bila dapat je pen dan kertas kat Baby Haikal,
amboi kemainnnnnn laghoooo..
Elokkkkk je duk diam-diam.
Tak berganjak langsung dari koordinat asal. Huhu!


 
 Sambil conteng, sambil cakap sorang-sorang.
Contoh macam kalau kita nak ajar orang tulis ABC, kan kita tulis huruf A pastu sebut "A". Tulis huruf B pastu sebut "B". Kan?
So Baby Haikal buat gaya camtu la.
Dia conteng sikit, pastu sebut "awuuu.."
Conteng sikit lagi, pastu "daaadada."
Conteng lagi, pastu "aaaatatata"
Bila dah banyak conteng, tepuk tangan sorang-sorang.
Kah kah kah.

Aku syak dia ikut teacher dia kat sekolah la tu.
Lawok pulok menengoknya.

 
Bila dah sampai terbaring gini apa maksud tu??
Maksudnya dah boring ok. Haha.
Bila dah boring kan, terus Baby Haikal macam tak ketahuan hala. Kejap makan pen, kejap tepuk-tepuk kertas, kejap jolok pen dalam hidung.
Macam kita tengah jawab exam la. Nak-nak pulak kalau soalan susah. Mahu lebih dalam pen itu dijolok ke hidung. Stress punya pasal, hidung menjadi mangsa. Padan muka! Study malas! Eh macam cakap pasal diri sendiri je kan? Haha!


Bila dah terlentang begini maksudnya dah boring tahap hipopotamus.
Mula la dia merengek-rengek sambil,
"Nanak nanak..." 
Maksudnya taknak.
Dah tu kalau taknak, dah la kan. Mama tak pernah paksa pon engko melukis sampai esok pagi yang. Dah taknak lukis, pergi buat benda lain. Seperti.... 
lipat baju ke, basuh pinggan ke. Ehh?


Nah hasil lukisan Baby Haikal.
Cantiknyaaaaaa!!! Sangattttttt kagummmmm!!!

Mari kita frame.

-___________________-"


Kalau suka boleh LIKE, Kalau tak suka boleh jalan. Heheh