Doktor paling biadap

Ni kejadian masa aku pi buat buku merah tu.
Rasa nak terajang je doktor tu laju-laju.
Padahal selama ni profession doktor ni la yang paling aku kagum.


Kau bayangkan, ziarah orang sakit pon dah dapat pahala,
inikan pulak doktor yang tugasnya merawat penyakit orang.
Berlipatganda la pahala tu kan.. Syabas doktor! 


Tapi doktor cha-ya-nun-alip yang aku jumpa last week tu, lain macam sikit.
Biadap.
Kurang ajar.
Otak kat kaki.
Semua lah!
Jarang jumpa doktor pompuan perangai camni.


KeBIADAPan beliau terserlah masa dia check buku merah aku tu.



Dia argue pasal column "Tahap Pendidikan" tu.

Doktor: How old are u?
Aku: 23.
Doktor: *Jeling kat nurse dia sambil gelak sindir* U tot i'll believe this ah?? U're juz 23 and u're doing PhD?
Aku: *sentap* Why? But i'm still in the 1st year. 
Doktor: heheheh..impossible!
Aku: Nah *tunjuk kad pelajar*


Doktor: How can u finish ur study so fast? *tetap taknak percaya*
Aku: Belom habis lagi. Baru first year!
Doktor: U pakai kabel kan?
Aku: *shit lah kau ni* Nope.


Aku wonder ape yang memelikkan sangat doktor tu??
Sambil muka tak puas hati, dia check blood pressure aku.
Conteng-conteng dalam buku merah aku. 
Ape ntah yang dia isi. Malas aku nak amik tau.
Sambil dia tulis-tulis tu, aku try la tanya dia pape soalan.
First pregnancy kan. Mesti la banyak bende aku nak tau.


Aku: Dr, nanti i've to attend a course kat Bukit Jalil. So i've to travel for about 4 hours. Is it ok?
Doktor: Bahahahaha!!!! U orang pertama yang tanya i soalan bodoh macam ni!
Aku: *sentap lagi*
Doctor: Of course lah boleh! U pergi naik kereta, bukan naik kuda kannn.
Aku: *cehhh lawak sangat la tu!*
Doctor: Better u risau pasal aktiviti lasak. Such as having sex ke.. Ha itu lagi bahaya kan?? HAHAHAH *gelak lagi*
Aku: Sebelom ni i pernah tanya doktor kat klinik swasta. And she answered me properly! She said, travelling can be dangerous kalau rahim tak kuat.
Doctor: *terdiam* If that case, u kena lapik pillow la okay.
Aku: Can i leave now?
Doctor: oh sure-sure.
*aku sengaja hempas pintu kuat-kuat lepas keluar*


So ape pendapat korang?
Layak ke orang camni jadi doktor??
Aku rasa doctor cha-ya-nun-alip tu racist la.
Padahal sebelum tu aku ade pergi klinik swasta, baikkkkk je doktor kat klinik tu layan semua soalan aku. Soalan remeh pon dia layan.
Bcoz she knew this is my first time. Consider la sikit kan.


On the way home, aku story kat hubby.
Dia pon hanginnnnn je.


Demi Allah aku tak mereka-reka cerita ni. 
Jauh sekali nak benci para doktor sekalian. 
In fact, dalam hidup ni kita memang memerlukan doktor kan. 
Tapi seorang doktor tu kena la ada moral yang tinggi jugak bcoz diorang ni berurusan dengan nyawa orang lain.
Tuhan jadikan kau seorang doktor untuk berjasa kepada masyarakat.


Sekian entry emo giler!


25 comments:

Mrs. NeuroOne said...

Sib baik bukan dokte M*l*yU... Kalau x, lagi hangin dik... huhu...

mss fix89 said...

doctor ca ya nun alif ni very the jeles kak.hahahahaha......disebabkan die sowang tercalar nama doktor.huhu...xpatut xpatot Sabo JE larr...

miss ikan comel said...

sgt rude ok....bi fi a fa dap fap... ku fu rang fang ha jara par sunggguh....patot ko sound dia....mesti dulu dia lepas dapat doktor tu sebab pakai kabel...kalo x x kan bodoh camtu....

gadisBunga™ said...

dia dokter kuat politik kot. berdasarkan soalan2 dia...

bonda dadif aka akish said...

wahhhhh dokter itu mmg la mangkok tak berayun...

=(

Nigina said...

mmg kurang ajar betul doktor nie.. u patut sound jer dia balik... or patutnya report kat kementerian..

bardboo said...

kurg ajau punya dok...menyakitkan hati je!

Miss b said...

sangat biadap ah doktor tu.

x layak jd doktor. layak jadi tukang sapu je.

ardinihumaira said...

weiii doktorrrr.. aku sepak bontot ngko buleh? eee geram weh

ADLIL RAJIAH said...

siti harisun,
kalo melayu gitu, mmg kena tibai je!

mss fix89,
tapi tak semua doktor camtu..ni doktor "one-of-a-kind" hahaha

miss ikan,
ko tak payah la pakai bahasa F tu. direct je teruss! :P agaknya klinik kesihatan tu bapak dia punya tak...

gadis bunga,
dah tu pi la jadi ahli politik. jadi doktor watpe?? buang karan je!

bonda dadif,
itu mangkok jamban namanya..

nigina,
alahhh takde maknanya. doktor tu sendri yg kene berubah.

bardboo,
sib baik ko tak kena camtu kan?

myaby,
biar i sambung "tukang sapu LONGKANG"

dni,
hamboiiii..main kasar dni nih... haha geram kannnn

h4ni3 said...

heheehh
dia rasa tercabar tu sebenarnya
tapi, memang betul2 tak beretika la cakap camtu


jangan benci ai okeh.. sesungguhnya ai masih suci! hahahaha... ehhh

Rizziela said...

Memang kurang sopan
itu tandanya dia cemburu dengan awak..muda2 lagi dah ada PHD...patutnya rasa bangga..ni jeles plak..apalah punya doc

mama afriena said...

dear rajiah, setahu maklong la kn..ni adek mlong yg tgh blaja medic bgtau..doc yg brtugas kt klinik kesihatan adalah doc yg tgh amik master..sbb tu la dia jeles tgk awk tgh amik PHD sdgkn dia br nk amik master..geram lak mlong dgr..

isabelle said...

kau report je kat kementerian, dik..
note nama Dr tu, waktu/tarikh/tempat kejadian. biar dia kena.

dan patutnya kau sound gak kat dia.
dont worry, Dr. once i have my PhD, i'd be a doctor too.but i'll make sure i wont be a rude Dr like u.

ADLIL RAJIAH said...

h4nie,
tu la mmg takde etika seorang doktor langsung! haha i believe u aint like her. u suci?? meh i check! haha

rizziela,
tu la masalahnya. dia tak boleh tengok orang lebih sikit. brengsek!

maklong za,
oh ye ke. saya tak tau menahu lak pasal tu. sbb saya mmg respect la ngan semua medical doctor. tak kesah la ade master ke phd ke hape.

kak is,
tu la kak oiii..kalo ikutkan mmg nak sound je. tapi memandangkan ade ibu2 ngandung lain di sekeliling, aku pendam je la.. tapi mmg gerammm weiiii

Princess Ariel Triton said...

len kali g prvte clinic jew sng rajiah. x caket hti...

WeedBoys said...

haram j pnye doc!!
racist btol laaa...
ish!!

http://greenhighimagination.blogspot.com/

ADLIL RAJIAH said...

princess ariel,
bukannya salah klinik gomen/private cik fatin oiii.. perangai doktor tu sendiri..

weedboys,
ha'ah i pon rase dia racist lah..

Ilyani said...

siot btol doktor tu...dia dengki xde phd kot...uhu

Ultra Cikebum said...

dik ko pg klinik KERAjaan ek? kat mana tu... ko bagi nama doktor bengong tu... aku nak fwrd kat TKP dia..

ADLIL RAJIAH said...

mrs engineer,
masalahnya dia nak dengki ape.. dia pon Dr. gak pe... :P

ultra cikebum,
mesti la klinik kera jaan bang sham oi.. rasenya nama penuh dia ade kat cop dia dlm buku merah tu. nnt sy check n inform kat abg. ;)

kak syedi said...

tu DR yg x de adab, lom NURSE nye lg, x tau la NURSE tu ade lg ke x kat spital P*T*AJ**A tuh, dio ore K*L*TAN, da la aku oprate kul 1.00 pagi, kul smpi kul 5 pg baby kejap2 melalak, biasa la baru kuar dari perut, da la kita 1st baby mane ade pengalaman, sib baik mak ada tolong, ngan x leh bangun lagi, boleh dia dtg kat katil bising2 nape baby nangis je, susu da bg, tgk pampers x de pape, dan2 NURSE tu dtg baru baby me'ek, mungkin mula2 td baby neran, di marah nye mak akak x tau nak tgok lampin baby, pas tuh dia ckp ngan akak "IBU ANDA BUKAN LAH ORANG GAJI ANDA" f*c* nye NURSE, klu lepas bersalin oprate da buleh berlari x de akak nak mak akak tunggu, nie spital da tanya awal2 lepas oprate sape jaga sebab lepas oprate x leh gerak, lpas sehari baru dpt bangun sendiri, NURSE tu abis sume org di marah nye, yg depan katil akak pun kene, da la dtg dari negeri yg kesengalan melampau, eksyen, akak ingat die meroyan, x pun x kawen lg, 2nd baby nanti harap2 x jumpa dia,

FatinJelita said...

aku rasa kan, sape yg baca post ko ni mesti hangen.. ko yg kena pun laaaggii la double triple sentap right..

serius, bila aku baca ayat doctor tu, terus mulut ckp ba alip ba ya! thats it!

Amalina Madzlan said...

patut tanya dia balik..

"eh..doktor pakai kabel ke masa study dulu? asal kurang ajar dan tak beretika sangat? doktor lain okay je?"

mesti dia sentap pastu lap2 air mata campur hingus..

Anonymous said...

doktor cina sial ni patut kau letak nama dia.Biar boikot klinik dia.Dia dengki tu kena compulsory servis 3 tahun.Lepas tu nak buat apa? Bukak klinik? Setahun ada 4000 doktor graduate dari 24 IPTA/S dalam Malay consia belum masuk balik oversea lagi.Nak bukak klinik kat mana? Kat Kajang contohnya ada 90 buah klinik dengan loyal customer masing2.Mana2Dr bukak klinik kat bandar confirm bangkrap.4 kawan Dr aku dah bangkrap cuba bukak di Kajang.Kena pergi hulu Tembeling.Berapa kau nak cas ubat kat sana? Sebab tu Dr kena jual ubat batuk kat penagih kalau nak survive, atau mudah kasi MC.

Betina Cina tu dengki tengok melayu berjaya pada usia muda.

Inilah akibatnya Tunku Abdul Rahman tunduk pada ugutan British berikan 1,000,000 kerakyatan pada bangsa asing kalau Malaya nak merdeka 1957.