6 weeks plus.. =)

Biasala first pregnancy, 
bila online, mesti nak browse pasal pregnancy je..
Kalau boleh nak bookmark semua website pregnancy.
Tak cukup dengan info-info dalam folder kat desktop, siap print out lagi.
Nak bawak tidur gamaknya.
Tak cukup dengan print out, siap heret si suami pi kedai buku,
nak cari buku pregnancy katanya.
Macam banyak sangat je masa kau nak baca buku tu!


Hmmm aku cakap pasal diri sendiri sebenarnya.. -___-"
Yang duk sibuk-sibuk sangat tu, kau mengandung dah berapa bulan?
Eh heheh baru se..bulan lebih..ehh hehehe.. T_T


Tapi hari-hari aku excited bila baca pregnancy calendar aku. hihi.
Kalau ikutkan, hari ni (17th March):
"Moms may be experiencing mood swings or irritability."


Tapi hari ni aku tak rasa pape ponnn.. Rilekkk je dari tadi asyik mengunyah. =P
Tapi tu kan prediction je.. 
Alhamdulillah takde mood swings setakat ni. =)

And kalau ikut calendar tu jugak, Ahad depan cukup la 2 bulan!
"Baby's fingers and toes are present, although they may still be webbed."
Yoohooo!


Aku ade google pasal baby's evolution.
Ni yang dijumpain.

So aku sekarang, antara 6 & 7 weeks tu la.. 
teeheeee ^-^


18 comments:

Kancilbiru said...

mesti tak sabar nak tunggu keluar kan...hehehe...

jangan lupa nanti dah bersalin, beli PB ngan KB tau untuk proses pantang yang lebih menyeluruh, takyah beli bengkung tradisional dah..;)

Anonymous said...

wahh. tahniah!!!

semoga dapat baby yang comel! hehe :)

cik chinta said...

err...kite le plak teruja ni..slalu update oke?

ADLIL RAJIAH said...

kancilbiru,
sangat tak sabar okayyy.. PB?? insyaAllah kalu ade org nak kasi free haha

nurezzaty,
thank u!!!

cik chinta,
heheh..musti musti! thank u ye.

mizzura said...

wuhuu..comel jer bila membayangkan baby evolution dengan apa yang berlaku di perut sendiri..(perut kamu)...take care!

isabelle said...

mesti bertambah gebu kau nanti.hehehe.
yey yea...jiji gemok!! (ayat balas dulu kau kata kat akak).bahahahaa

ADLIL RAJIAH said...

mizzura,
tu la curious habis! rasa macam nak masukkan kepala dalam perut nak tengok baby. haha

kak is GEMOKKKK,
gebu tu boleh diterima lagi, gemok?? takmo kawan akak dah ah! *emo* ;P

Guru said...

berkongsi suka sama... tahniah!

PinKy MoMMa said...

hi mommy to be =)

im ur 246 follower..
wah gandaan 2 di situ..

preggy ke? congratz dear..
xcited..owh i pregnant anak ke dua ari tu pn xcited mcm nak dpt 1st bb hihi..pngalaman mngandung x sama tu yg xcited..

jr diri ok..jgn makan yg tajam2..

Afifah Azmi said...

tahniah!! jaga diet. :)

Anonymous said...

tahniah !!

ADLIL RAJIAH said...

a kl citizen,
thank u!!

pinky mommy,
thank sudi folo i k. and thanks jugak for the advice! xmo makan tajam2, promish! :)

saya afi,
ok thanks!

kasih annur.
terima kasih daun keladi!

h4ni3 said...

hehehe..
excitednya diaaa.. :D
jaga diri bebaik tau.. awal2 pregnany ni la tempoh yg agak 'fragile' sket

Unknown said...

tetibe tibe aku rase ko plak lagi suwett dari aku ngn umi aku..smoga dapat baby chomey..kalo boleh dapat kembor pon ok gak..eheh

ardinihumaira said...

nak baby jugak :D

PeNgEmiS dUniA said...

wah2 ! congratz ! byk2kan makan benda khasiat ye , baca quran baca buku2 pelajaran . bagi otak anak berkembang masa dlm perut lg . orang yahudi banyak pandai sbb tulah , jaga pemakanan sejak ngandung lagi ngan siap wt kira2 math lagi nk bg anak dlm perut bijak . tryla tes . kalo berjaya t gtau kat kite . hehe

PeNgEmiS dUniA said...

lagi satu byk mkn protein . makan ikan banyak2 ngn pil ikan kot tu . elok utk otak . hehe

ADLIL RAJIAH said...

h4nie,
mesti la eksaited!! hehehe..

jiji yu,
kembar? amin2!! haha aku nak baby aku kiut cam umi kau lah.. haha

pengemis dunia,
wah2 banyaknya tips! thanks ye. saya ade baca gak pasal kanape jews intelligent tuu.. insyaAllah saya cuba amalkan.. :)