Hutan Lipur Sungai Sedim! *thumbs up*

Recently, we went camping!!!
Poyo je pakai term "camping". Asal ade khemah je, terus cakap nak pi camping.
Padahal separuh hari je kau duk situ.



Sebenarnya dah lama dah kitorang plan nak pi main air terjun kat Sedim.
Adik aku, Rizzy yang suggest tempat tu.
So punya la semangat plan itu ini. Tapi selalu pospon.
So Alhamdulillah baru-baru ni ade chance nak pergi!! Hoyehhhh!!
Tapi malangnya orang yang tukang suggest (Rizzy) tu pulak tak dapat pergi.
So aku pi ngan hubby je la.



"Dik (Rizzy), kau jangan nanges pulak baca entry ni eh. Cekalkan hati masa tengok gambar-gambar kakngah & Abg Fify kat bawah ni nanti." 
MIAAHAHAHAHAHA!!! ;D



Pagi-pagi lagi aku & hubby dah bangun nak masak bekalan untuk di bawa. 
Hubby pon tetiba jadi rajin nak tolong aku kat dapur pagi tu. Ewaahh!



Padahal aku masak benda simple je pon...



Spaghetti jeww..



Hamik kau siap bawak periuk sekalihh.. Nasib aku tak angkut stove dengan tong gas okay!
Bebel-bebel laki aku kang..Hihik



Dah siap packing, ayuhhhhh!!!
It was about 40mins drive je pon tempat tu.
Kitorang antara yang terawal sampai. Huhu.
Cepat-cepat kitorang "chop" port paling best.
And finally kitorang berjaya jumpa port yang paling heaven yeahh!



 Alamak..slow shutter kurang berkesan tanpa lens filter. =(



Si suami mensetup khemah manakala
Si isteri mengunpack bekalan makanan. =)



 




Eh lupa nak mintak izin,"Mama, kitorang pinjam khemah taw!"
Haha dah cilok khemah sampai ke Penang baru nak minta izin boleh? =P




Spaghetti dan kawannya, kuah. Jus oren dan kawannya, jus epal. Limau mandarin untuk amik feel Chinese New Year. Snek "keropok bantal" boleh buat tido. Dan jus langit (skyjuice).



Sambil tunggu matahari naik tinggi sikit, kitorang makan dulu.
Ye la pagi lagi kan..breakfast la dulu..







Okay dah kenyang semua? Dahh!
It's mandi time!!!!
Aku memang sengaja tak mandi 2-3 bulan sebelum tu.
Baru berbaloi berendam berjam-jam kat sini. =P







 Tengok la..muka masing-masing batak giler macam 10 tahun tak jumpa air.
-_____-"



 Peasshhh!



 
 Hamik kau..ngan kaki-kaki sekali buat "Rockkk!" okayyy..




 Uihh..aku nampak macam hantu je bila try slow shutter. Dah le baju putih. Scaryyyyy~





Uiii..Hubby buat ape tuuuu...


 Haihh..ni lah yang terjadi kepada orang yang bekerja bahagian construction.
Kat air terjun pon nak "construct" something. =P



Udah udah la tu bang..
Nanti sayang belikan LEGO ye..
Meh kita mandi sini mehh mehh..



Ni lepas beberapa jam berendam. 
Dah menggigil kesejukan. Dah kocut tolo!



 So rilek jap sambil makan limau.
Tahun Baru Cina kali ni aku kena amik feel lebih sikit.
Sebab tahun aku- Arnab. =)



 
Aku suka limau nih. Kau nampak aku buat sign "thumbs up" tu?
Hint: Tengok ibu jari kaki kiri. keh keh keh



Bila dah kering balik, terjun semula dalam air.
Sambung berendam lagi berjam-jam.
Heaven sangat la bila dapat peluang camni..
Bila tengok keindahan pemandangan sekeliling.
Bila dengar bunyi air yang amat menenangkan.
Siap dengan efek bunyi burung berkicauan.
Terus ingat Tuhan..
Terus tersenyum tanda puas.
Subhanallah.. =)


7 comments:

kyle said...

bende lain aku xnmpk, nmpk spaghetti je, spaghetti spaghetti spaghetti!!!!!!!!!!!!

ADLIL RAJIAH said...

kyle,
hehehe..memang makaaaaan je lah kerja kau kan? :P

Mama Zharfan said...

me dh 2 thn lebih tak gi mandi air terjun tau--sbb anak2 kecik, mcm tak sesuai sbb hutan rimba gitu
semua pics sgt lawa!!! i like :)

ADLIL RAJIAH said...

mama zharfan,
betul jugak tu.. bahay jugak tmpat2 camne utk budak2. xpe..bila diorang dh besau, boleh pergi lagi! :)

isabelle said...

wallaweyyy..
jiji masak laa..............

oi oi..
sapa kata jiji xreti/malas masak???

Ilyani said...

besh nye g sg sedim...dh lme x g...dlu time blaja kt penang slalu g...sbab wt final year project about river...kre sg sedim ni tmpt amk sample lh...uhu

ADLIL RAJIAH said...

Kak is,
weiii keji tu perliiii!!!

mrs.Engineer,
Oh ye ke?? mesti sambil amik sample, sambil berendam kan?? haha