Terengganu Trip 2014: 2nd Day (Lala & Man's Wedding)

Hari kedua kat Terengganu (6 Syawal),
ialah hari attend wedding sedunia.
Dua kenduri dalam satu hari.
Nasi arab nasi minyak, come to momma gemuk.
-_____-


Laki aku ada satu perangai.
Dari duluuuuuu lagi, dia memang suka tengok aku bersiap depan cermin.
Tak tahu la apa masalah mamat tu.
Kat rumah pun camtu. Time aku nak bersiap, time tu la dia datang menyemperrr kat situ.
Tahu la saya ni megan fox, tapi cuba bawak bertenang. ;D


So, first wedding ialah kenduri Lala & Hasnul.

Lala atau nama sebenarnya, Diyana Aqilah, ialah jiran belakang rumah kitorang masa kat Gong Badok dulu.
Family dia ni pun macam family friend jugak lah kiranya.

Aku ingat lagi, Lala ni dulu pandai main piano.
So bunyi piano dia je la yang kejutkan aku pagi-pagi. Heheh.
Lala ni muda 3-4 tahun kot dari aku kalau tak silap.
Dulu dia ni boleh dikatakan budak paling comel la kat kampung tu.
Sekali dia keluar rumah, semua orang macam,
"Lala! Lala! Lala!" camtu.

 Masa berjiran dulu umur aku dalam 10-11 tahun camtu,
so korang bayang la umur Lala berapa.
So memang peringkat umur yang tengah comel.
Dan aku bukan la tak comel,
cuma aku dah start pakai niqab so orang tak berapa nampak. Bahah!

Ok. Sorry tak kelakar.
-_____-

Ada satu kenangan dengan Lala yang aku tak boleh lupa.
Ada satu hari tu, aku teman mak aku buat kerja kat belakang rumah,
tetiba Lala datang kat mak aku,

"Aunty, aunty tahu tak air coke diperbuat dari apa?"
"Erm..tak tahu. Diperbuat dari apa?"
"Sebenarnya senang je nak buat coke. Semua orang boleh buat."
"Oh ye ke? Camane?
"Buat air kopi, lepas tu campur gas. Jadilah coke!"

Comel takkkkkk???!!
Hahahah!

Haikal kalau dapat gula-gula memang happy sangat.
Sebab dia suka pegang je, dia tak suka makan.
Dia akan peganggg je sampai bila-bila. 
Last-last, mama dia yang makan.
-_____- 

So sesiapa yang pernah bagi Haikal gula-gula ke coklat ke,
ketahuilah semuanya dah selamat ke dalam perutku. Mohon halalkan. -..-


Raidah yang automatik pondan bila jumpa daging kambing kahkah.


Masa kat kenduri Lala tu, ada la sedikit reminiscing bagi kami sekeluarga.
Sebab dapat jumpa ramaiiiii kengkawan dan jiran-jiran lama.
Memang reminiscing gila like, 
"Omaigod kau dah kawen, kau dah ada anak, kau dah gemuk omaigod omaigod!"

Dan ofkos ada jugak yang,
"Heyyy Jiji!! Kita baca blog awak."

Hmm.
Itu adalah sangat awkward sumpah aku tak tahu nak bagi reaksi camane everytime orang cakap camtu. 
Please. Aku pemalu. Bluerghh.
-____-



Yang paling kiri tu ialah Engku Nurul Hidayah. 
Aku tak ingat dulu aku panggil dia Engku ke Dayah. -..-
So masa jumpa tu aku macam, 
"Eh awak! Awak sorang je? Eh comelnya anak awakk.."

Awak awak camtu je la hahahahah!
Dia ni jiran jugak tapi jauh sikit. Taman sebelah depan sana.
Pernah jugak satu sekolah dengan dia.
Pemalu, sopan santun, dan sangat feminin orangnya.
So memang masak lah dapat kawan yang totally opposite macam aku ni kahkah.
 Asyik ajak lumba beskal je manjang. Pastu jatuh longkang. -..-



Ni pulak namanya Mira. Jiran belakang rumah kitorang.
Eh silap. Belakang rumah kitorang ialah rumah Lala.
Rumah Mira ni belakang ke tepi sikit. Camtu. -..-

Dengan Mira ni aku quite close.
Sebab dia ni boleh tahan jantan jugak la hahahaha.
So nak ajak main jatuh-jatuh longkang, mesti ajak dia.



Ni Nadia.
Pun aku tak ingat aku panggil dia apa dulu hahahaha.
Tapi dulu kitorang tak berapa rapat sangat.
Sampai la masa aku sorang-sorang kat Ganu buat Master dulu,
Nadia ni la jadi babysitter aku.
Datang rumah teman tidur. Teman borak. Tanya khabar aku ok ke tak ok. Heheh.

Hai Nadia. Thanks tau.
=)


Mama and Daddy pun tak kurang jugak lah. Tak sudah-sudah jumpa kengkawan lama.
Jenuh ajak balik. Tapi takkkk jugak berganjak.
Bila Haikal dah bunyi siren, baru lah "Ok jom jom jom."
 Terima kasih banyak la Haikal.


 Selamat Pengantin Baru Lala dan suami!
Semoga jadi isteri yang solehah dan disayangi selalu.
Buat kopi untuk suami jangan letak gas ye.
;D



Lepas zohor, kitorang pergi kenduri Manfaluti (Man) & Hannan pulak.
Tapi masa ni Haikal dah ngantuk sangat-sangat dah.
Dah mengamuk sakan.
Sebab nap time dia patutnya tengahari, tapi dah terlajak sampai ke petang.
Ibaratnya macam, 
kita dah ngantuk sesangat, dah separa lelap dah, tetiba awek call ajak dating.
Memang break up terus la. 
;D

So Haikal masa dalam kereta tu dia dah masuk fasa pre-mimpi dah.
Tetiba aku terpaksa kejut sebab dah sampai kat rumah Man.
Memang mengamuk sakan la dia. Senget benget terus tudung aku. -..-

Nasib baik Man sporting sangat.
Rilek je dia pekakkan telinga kahkah.


Man ni kawan sekolah rendah aku.
Masa sekolah dulu dia ni paling pandai matematik. 
Pandai gila tahap jawab kertas matematik 10 minit je.
Siap boleh share jawapan dengan orang lain lagi.
Musim exam je, memang berebut la semua orang nak duduk sebelah dia.
Termasuk la aku. -___-

Tapi sebab aku cun, 
ofkos aku dapat duduk sebelah dia. Dan ofkos dapat jawapan sekali kahkahkah!!!


Selamat Pengantin baru, Man & Hannan.
Semoga berkekalan sampai syurga.

Man, sorry sangat sebab Haikal buat "konsert" kat rumah kau hari tu. -..-
Dia ngantuk sebenarnya. Kalau lah kau offer pelamin kau untuk Haikal nap kejap,
pasti perkara itu takkan berlaku. ;D
Hannan, thanks sudi baca blog saya. Suami awak yang bagitahu bahahaha.

Tahniah korang! Semoga berbahagia ok.
=)


Bersambung Day 3 (last day) esok...



p/s:
Untuk tengok lebih banyak gambar terengganu trip,
boleh tengok FB: Adlil Rajiah.

1 comments:

Hannan said...

Omggg kite masuk belog artissssssss hahahhaa. Tenchiuuu ahkak megan fox sudi datang majelis. Heheh