Tanyalah

Tolong. Teruskan berdoa untuk MH370. 
Aku tak boleh bayangkan kalau aku salah seorang keluarga penumpang pesawat tersebut.
Sangat sangat sangat ngeri untuk dibayangkan.
Semalam baru je lambai-lambai kat tepi airport sambil tengok flight take off,
tetiba hari ni dapat berita flight hilang tak dapat kesan.
Korang rasa apa??

Aku rasa nak peluk suami, anak, mak ayah, adik beradik, dan semuaaaa orang-orang tersayang sekarang jugak.
Sebab baru realize yang kita semua sebenarnya akan berpisah dalam sekelip mata sahaja.
Tanpa tanda, tanpa amaran, apa-apa pon boleh berlaku.
Bila yang Maha Kuasa mengkehendaki akan sesuatu,
hanya berkata,  "Kun!"
Maka jadi lah ia.

Hari ni kita tengok orang yang kita sayang dengan wajah tersenyum,
tapi esok, mungkin wajah tu dah takde bersama kita.
Dan kita akan merindui wajah tu buat selama-lamanya!

T____T

Korang.. fahami dan hormati lah perasaan mereka yang terlibat dalam tragedi MH370 ni.
Sudah-sudah la tu share kebarangkalian-kebarangkalian apa semua kat FB.
Sama-sama kita berdoa dan berharap,
MH370 akan "muncul" semula dengan selamat,
dan semoga keluarga mangsa yang tengah berdebar-debar tak boleh tidur tunggu berita seterusnya, akan terus tabah dan redha.
InsyaAllah ada air mata gembira buat mereka dihujungnya nanti.
Sesungguhya Allah pemberi musibah dan Dia juga yang mendatangkan hikmah sesudahnya.

Hmm.. sebenarnya entry hari ni bukan nak cerita pasal MH370. -..-
Cuma termukaddimah jugak pasal MH370 sebab tak boleh imagine kalau jadi kat keluarga aku!! :'(
 Infact sekarang ni pon rasa macam nak duduk dekat-dekat je dengan hubby dan Haikal.
Bila terbangun tengah-tengah malam dan tengok hubby takde kat sebelah,
terus aku melompat cari hubby sambil jantung berdebar-debar.
Takut sangat kalau-kalau dah masa untuk kita berpisah buat selamanya.
Tapi Alhamdulillah. Jumpa hubby kat toilet. Lega.
Over betul. -_____-

Ok dah. Tak habis-habis pulak mukaddimah dia.
Sebenarnya aku nak bagitahu satu perkara ni.
Dalam satu dua minggu ni mungkin aku tak sempat nak update blog.
Sebab bakal sibuk dengan banyak hal.
So seminggu dua ni kalau takde apa-apa update kat blog ni, korang pergi la baca blog lain.
Kahkah.

Ok tak kelakar. Sorry. Sorry. -____-

Hari ni pon sebenarnya dah start serabut kepala nak uruskan banyak benda.
Rasa macam nak cabut kepala sekejap rendam dalam milo ais. *tetiba*

Dah la email korang banyak gila. Semua tak berjawab.
Aku sekarang kan, kalau dapat email, aku baca dulu sepintas lalu, 
kalau email tu macam penting, aku akan "set as unread".
Konon-konon bila ada masa kang baru reply.
Tapi harammmmm. Makin lama makin banyak pulak email yang unread. Pfft
Bila nak reply pon tak tahuuuu. -____-

Maka saya yang bijak ini (kofkofkof gelak jongang) mendapat satu idea.
Aku nak buka "ruang bertanya" untuk korang.
Korang boleh tanya apaaaaa saje kat ruangan komen di bawah entry ni,
dan aku akan compile semua soalan dan jawab dalam satu entry nanti.

Tanya la apa saje. Tentang apa saje.
Kalau boleh tanya benda yang significant la sikit. 
Benda yang semua orang pon boleh dapat input/manfaat.
Kalau setakat, "Jiji apa khabar?"
Itu tahun depan je la aku jawab. -..-

 Kalau korang tak reti nak komen kat entry ni, 
atau malu-malu tenuk nak tanya,
korang boleh PM atau tulis kat timeline Facebook Adlil Rajiah.
Jangan risau, semua "posts by others" kat timeline saya adalah private.
So post korang, aku je boleh baca. Ok?

Kot-kot la korang nak tanya soalan yang terlalu peribadi macam
"Jiji, kau pernah kentut dalam selimut tak? Aku baru je malam tadi terrr."

Contoh la kan. ;D
So takda hal, post je kat wall FB aku. Dijamin private and confidential.
Kita-kita je. Haha!

So korang nak tanya apa je, silakan.
Boleh komen kat bawah entry ni atau pergi Facebook saya. *kejap saya kejap aku, mana satu tah*
Asalkan jangan email. Kang aku jawab dengan "set as unread" sahaja. ;D

Ataupon, kalau korang ada cadangan ke kan.
Nak suruh aku buat entry pasal sesuatu topik ke.
Silakan. Boleh usulkan jugak.

Ni sebenarnya macam sesi beramah mesra bersama peminat la konon-konon.
Cuma malu la nak cakap direct. Kahkahkah!!

So sementara aku busy kejap seminggu dua ni,
aku bagi laluan kat korang untuk bertanya atau memberi cadangan. Ok?
Dan InsyaAllah aku akan jawab semua soalan dalam entry akan datang.
=)


p/s: Tolong. Jangan putus doa untuk mereka MH370. :'(

2 comments:

Fazleyatul Aini said...

keep praying for them

Teacher Basariah said...

Sis org kedah ke?mcm kenai je sawah bendang kat blkg tu ha..hehe..(^_^)