Dani Dana Takoyaki with Nodie The Toothpick.

Lepas wedding Udin & Dahlia kat Bukit Jelutong hari tu,
kitorang pergi dating ngan Nodie kat Plaza Masalam, Shah Alam.
Tapi bebudak Niners tak panggil Plaza Masalam, diorang pangil Shah Alam Mall.
Aku pon tak paham kenapa.
Dulu masa aku baru pindah Shah Alam,
aku bajet diorang panggil Shah Alam Mall sebab itu lah satu-satunya Mall yang ada kat Shah Alam ni. -____-
Mohon jangan gelakkan aku.

Kitorang janji pukul 4 petang jumpa kat Dani Dana Takoyaki.
Nodie la beria sangat ajak aku makan situ.
Padahal kitorang tak biasa sangat makan makanan jepun korea ni.
Tapi sebab ada orang tu nak belanja, plus Nodie cakap makanan kat situ sedap gila kalau kau tak try, kau akan menyesal tujuh keturunan.
Ok itu aku gebang. :D

Oh lupa nak bagitahu.
Nodie ni budak Niners jugak. Kiranya kitorang satu sekolah la dulu.
Tapi kat sekolah dulu kitorang tak pernah berkawan pon. Lagipon dia ni junior.
Tapi Nodie ni familiar je bagi aku. Aku selalu nampak dia lepak bilik guru, lepak bilik pengawas.
Mana nak layan murid bermasalah macam aku ni kahkah.
Korang pon tahu kan aku kat sekolah dulu camane.
Pepagi datang sekolah, lepak basuh jamban sudah. -______-

So ni kali pertama la kitorang jumpa bertentang mata. Berbicara dari mata turun ke hati. Dari hati cinta bersemi. Ok geli.
 Kalau Nodie baca ni mesti dia wassapp aku gambar shit bermata dua. -..-

Tepat jam 4 petang aku, hubby dengan Haikal sampai Plaza Masalam.
Kebetulan Nodie pon baru sampai, kitorang bertembung kat Level 2.
Jodoh kuat bhai. Sampai pon nak sama-sama. -..-

Tapi minah tu jalan laju nak mampos. Sampai tak perasan aku kat depan mata dia.
Maksudnya aku takde la gemok mana pon sebenarnya. :D

Dah lama-lama sikit baru dia perasan. So kitorang sama-sama gerak ke level bawah sekali.
Sebab Dani Dana Takoyaki tu kat situ.

Ok ni lah kiosknya.
Masa baru sampai tu aku tengok ramainya orang!! Maka hati pon terdetik,
 "Kompom sedap makan sini. Aku nak order sepuluh pinggan."

Sampai-sampai je terus duduk.
Dah la Nodie ni jalan memang laju gila tak tahu nak cakap ah.
Aku tak pasti dia jalan ke terbang sebenarnya. -..-

Comel tak boyfriend Nodie sebelah tu? :D


Disebabkan aku ngan hubby tak biasa makan makanan jepun korea, maka terpaksa Nodie explain satu per satu menu yang ada.
Pastu bila dia dah habis explain, aku belek-belek la page depan-depan nak decide nak makan apa kan.

Sekali,
"Nodie, yang ni kau cakap camane tadi? Ada udang eh? Pedas tak?"

Pastu belek-belek lagi,
 "Eh yang ni ada apa? Cheese eh?"

Last-last bila Nodie tanya nak order apa,
"Errr kau rasa mana sedap? Kau order kan ah."

Terus minah tu buat muka. Kahkahkah. 
Lepas berejam belek-belek menu,
Nodie pon dah lama tunggu macam dah keluar asap sikit-sikit kat hidung dia,
 last-last aku order je dua benda ni..

 Takoyaki biasa.

Takoyaki Tempura Udon.

Memang kitorang makan light-light je.
Satu, sebab baru balik keduri Udin. Nasi minyak hujan panas pon tak hadam lagi.
Dua, sebab dah petang so minum petang je lah konon.
Tiga, sebab ni first time jumpa Nodie so jangan tunjuk sangat true colour perangai pelahap kau tu.
;D

Nodie makan Korean Ramen.
Kau tengok. 3 kali cubaan baru dapat amik gambar budak ni sharp dan tak vibrate.
Itu pon dia buat muka stok ternampak megan fox di depan mata. :P
Dah la dia ni makan lambat gila tau. Mana taknya, mulut banyak. 
Pastu sikit-sikit nak tunjuk carrot bentuk bunga la apa la.
Aku dah macam, boleh tak kau makan je carrot tu diam-diam?
Nanti lepas makan kita pergi giant beli carrot buat bunga banyak-banyak ye. -___-

 Actually Haikal masa tu tak ok sangat.
Dia nak berjalan. Biasalah budak jarang masuk mall.
Gitu la.
So terpaksa hubby layan dia tawaf satu mall. Sempat Haikal paw papa dia satu toy.

Pastu datang balik kat meja, Aunty Nodie tolong bukakan toy baru dia tu. 
Kejap. Macam tak kena pulak panggil Nodie "Aunty Nodie".
Uncle Nodie kot baru ok. ;D

Ok jangan kacau dia. Biar dia berangan dengan kereta baru situ.


 
Dan papa dia dah boleh makan dengan aman.


Tengok Haikal bagi muka macam mana kat Uncle Nodie. ;D


Dalam 5.30 camtu, Haikal macam dah start cranky.
So aku minta diri la nak balik.
Sekali Nodie pon cakap dia nak balik.
Aku ingatkan dia nak stay situ tolong basuh pinggan ke apa kan. ;D


Korang tengok. Kurus gila kan minah ni?
Aku rasa kalau letak toothpick kat sebelah dia, memang orang tak boleh beza la.
Kembar seiras terus.
 Entah-entah berat Nodie sama je macam Haikal.
Meh mama dukung meh. -..-

Tak sangka Aunty Nodie ni pandai layan budak-budak rupanya.
Tetiba "Aunty" kan. Kahkah.

Masa nak berpisah tu, Nodie sibuk nak kiss Haikal.
Tapi bila aku suruh dia kiss aku, taknak pulak dia. 
Aku pon tak tahu kenapa. Bahah.

Walaupon dapat jumpa sekejap je tapi ok lah.
At least boleh la kenal-kenal sikit.
Aku kan tak dikenali langsung kat sekolah dulu.
Lepas 9 tahun habis sekolah baru kengkawan sekolah start nak kenal. -___-

Korang yang duduk Klang Valley tu try la pergi Dani Dana Takoyaki ni.
Serious not bad food dia.
Takoyaki yang aku order tu memang terbaik.
Besar-besar pulak tu.
Sebelum ni aku makan takoyaki haluih-haluih je, ada la besar ibu jari kaki aku je. -..-
Saje la tu nak cakap ibu jari kaki aku kurus kahkah.

Tapi hari tu makan Takoyaki kat sini, 4 ketul je pon dah puas.
Ada banyak lagi makanan sedap-sedap kat sini ok.
Sila bendung airliur masing-masing seraya mengscroll down.


Dah la harga memang affordable gila.
Eh memang la affordable bila ada orang belanja. Haha!
 Pastu semua pon halal tau.
Tak payah sibuk-sibuk nak tanya takoyaki tu sembelih ke tak. -..-

 Dani Dana Takoyaki ni ada 4 branch tau.
Yang aku pergi ni kat Plaza Masalam, Seksyen 9 Shah Alam. Level bawah sekali.

3 lagi branch kat sini:
  • Lot.G22, Ground Floor, Giant Hypermarket Kemuning Utama, Seksyen 33, Shah Alam Selangor.  
  • L1-K09 Level 1, The Mines,Jalan Dulang, Mines Resort City, 43300 Seri Kembangan, Selangor 
  • CP-G-12 Ground Floor,Space U8, Persiaran Pasak Bumi, Taman Bukit Jelutong,Seksyen U8, 40150 Shah Alam, Selangor.
Kalau nak tahu lebih lanjut, atau nak ngorat Nodie (HAHA),
pergi Like page ni

Facebook: Dani Dana Takoyaki

Sebenarnya Dani Dana Takoyaki ni milik Cikgu Rokiah.
Cikgu kat sekolah kitorang dulu. Kitorang panggil dia Cikgu Rok. Memang rock pon.
Tapi dia cikgu akaun, aku budak sains tulen, so dia tak ajar aku.
Alhamdulillah. ;D

Sebab dengar-dengar dia macam baca blog ni jugak.
Sebab tu entry kali kena buat lebih sopan dan lebih beradab daripada biasa. Heheh.

Assalamualaikum cikgu. Hehe.
Cikgu apa kabar? Cikgu dah makan? Hehe.
Eh mesti la dah makan kan. Kan ke cikgu ada kedai makan. Hehe.
Kirim salam cikgu rosliyah eh. *tetiba*
;P

4 comments:

syawalsimpsons said...

pandai bodek cikgu ni..kakkakakkak...boleh la try kat the mines ni kan

PinKy MoMMa said...

saya budak akaun hahaha..to i hate account..pening otak nak samakan..eh sorry cikgu >_<

¿n0die? said...

Shaitttttttttttttttt!!!!

Nah kiss :*

Jgn rindu rindu aku sgt. Buat semak dlm mimpi je~

TEAM KELAH said...

Waduh, rindu banget same itu skola, cikgu rok gue kenal banget, hehe, jiji blog lu buat gue geli hati aja dong, haha, "" BERIMAN BERILMU BERJASA" peace yo!!!