Izinkan aku pergi...

Tajuk macam nak pergi berjuang kat Lahad Datu je kan.
Padahal izinkan aku pergi...
ke kedai runcit kak senah depan simpang pos ofis sana, untuk membeli cendol dan jagung manis barang dua tiga cawan.
 -..-
Ok tak kelakar. Foinnnn...

Aku sebenarnya nak mengkhabarkan satu perkhabaran yang nak dikhabarkan kepada korang yang tengah baca surat khabar barangkali. Heheh yennadey parenggek!

Dan perkhabaran ni macam agak menyedihkan jugak la.
Serious sedih. 
Sedih dia macam kau pergi kedai kak senah tadi kan pastu beli cendol ngan jagung manis kan, pastu tetiba masa on the way back tetiba kau kena rompak. Kebetulan perompak tu memang menggemari cendol dan jagung manis kak senah. So terpaksa kau bagi cendol dan jagung manis kat perompak tu. Terpaksa kau patah balik ke kedai kak senah untuk beli lain. Pastu nak cover malu, cakap kat kak senah,  

"Cendol ngan jagung manis kak senah sedap sangat, saya baru jalan lima belas langkah, terus habis saya makan semua. Tu yang saya kena datang balik beli lain."

  Lalu kak senah pon buat cendol dan jagung manis lain untuk kau, tanpa usul periksa.

-__________-

Amacam? Sedih tak cerita tu?
Aku rasa macam nak jotos diri sendiri pon ada. Haha!

Tapi lebih kurang camtu la sedih dia bila korang dapat tahu perkhabaran tu nanti.
So sebelom aku bagitahu, korang kena bersedia physically dan mentally.
Make sure depan korang ada standby sekotak tisu (nak standby seploh kotak pon boleh, nampak sangat ko beli kat mydin yang seploh kotak 3 ringgit tu bahah), pastu make sure standby baldi jugak. Kot kot tisu tak tertampung nak lap air mata air hudung korang nanti, so senang tadah baldi je. Kang kalau takde air tetiba, korang jugak yang senang di kemudian hari. *Eeeuuwwhhh*

Ok.
Tisu dah ada. Baldi dah ada.
Sekarang dah tiba masa aku bagitau perkhabaran itu.
Sila get ready untuk berasa sedih. Boleh buat muka sedih dari sekarang. 

Selama 3 minggu, mulai esok (30/3/13)...
belog ni takkan ada apa-apa update.
Harap maklum.
  
*ok dah boleh start guna tisu dan baldi sekarang*

Dalam masa tiga minggu tu, usah ditanya kemana hilangnya diri ini.
Usah dicari diri ini di kedai kak senah mahupon di lahad datu. *tetiba*
Kerana diri ini ada je kat Batu Kawan ni tak ke mana-mana pon. *haha*
Dan usah ditanya "bila nak update blog. bila nak update blog. bila nak update blog."
Aku luku laju-laju sapa yang tanya. *nampak tak sisi garang seorang megan fosh kahkah*
Jadi izinkanlah seizin-izinnya, relakanlah serela-relanya untuk aku pergi..
pergi jauhhhhh dari hidupmu...

 ketawa bersamaaa menangis bersamaaa kubersumpah harap lalala...


Heheh. Aku syak korang mesti tengah sedih tahap kunyah kotak tisu sekarang ni. Ke ada yang tahap kunyah baldi jugak? Itu bukan sedih, tapi sedih gila. Sedih campur gila. Hak hak hak.

Apa?? 
Korang tak sedih langsung??
Beraniiiii korang tak sedihhhhh
Ni yang aku rasa nak menampakkan sisi garang sekali lagi.

 Anje tak? Alolololo hipopo hipopo.. Haha!
Kalau begini la muka garang aku, Baby Haikal pon gelak lintang pukang
 sambil berkata, 
"Mama, udah-udah la tu..tak payah buat lawak lama-lama. Simpan sikit muka tu untuk esok."
Kahkahkah

-__________-"

Berbalik kepada perkhabaran yang sedih-lah-sangat-haktuih tadi.
Aku mohon korang sila bertabahlah ye sepanjang tiga minggu ni.
Jangan bersedih. This is not the end of the world. *tetiba*
Bajet korang mandi tak kenyang makan tak basah je tanpa blog aku kann.. 
Tak efek pon padahal. Elokkk je korang makan mandi hari-hari kan. Huhu!
Entah-entah bila aku tak update 3 minggu ni, tetiba korang bagitahu aku, hidup bertambah gembira, mandi semakin basah, makan semakin kenyang bila tak baca belog aku. -..-
Mungkin.....
 itu adalah statement yang amat menggembirakan aku. 
Dari 3 minggu, terus jadi seumur hidup aku tak payah update belog. 
Sebab terlalu berkecil hati ngan korang. Haha!

 Sebenarnya aku tak kemana pon 3 minggu tu. Duk rumah je pon macam biasa.
Cuma ada projek rahsia yang aku kena bagi komitmen 100%.
Bunyi macam projek hartanah berjuta-juta di pantai timur afrika selatan sana kan. Kuikui. Drama melayu kan memang pusing-pusing situ je. Penat tengok. -..-
Tapi projek aku ni takde la juta. Seringgit pon tak sampai. Haha!
Korang jangan fikir macam-macam ok.
Kang aku terbuat korang saspen pulak tak pepasal kan.
Padahal takde apa pon.
Projek biasa je.
Bukan projek hartanah.
Bukan projek bukak bisnes.
Bukan projek tambah anak kahkah.
Dan bukan jugak projek yang berkaitan dengan research PhD aku. ;P
 Kalau Mama baca ni, mahu aku kena kejar dengan parang ni kang. Haha! Padahal hari-hari kena jampi dengan Mama, focus study focus study focus study. Tapi diam-diam kau sibukkkkkk dengan projek rahsia lah hape lah kan. Kejar ngan parang la makan dia. Hak hak hak.

So korang, aku mintak diri dulu ok.
InsyaAllah nanti aku update lepas dah free balik.
Kalau diizinkan jugak, aku akan share projek rahasia itu.
Kalau diizinkan la. Tak janji. Hihi.

Kalau rindu, macam biasa..
Fesbuk ada. Email ada. Wassapp ada.
Tapi kalau aku reply lambatttttt sangat, maksudnya aku tengah berprojek. 
*tak habis-habis sebut projek. nyampah*
Aku betul-betul kena bagi komitmen kat projek tu. 
Sebab memang urgent gila tahap nak meninggal. *Hoho melampau*

So korang jaga diri baik-baik. Mandi basah, makan kenyang ok? Kahkah
Sebelom aku pergi, nahh ubat rindu untuk korang.

 Muka bajet anje tahap....mintak hempok kasut bola. Haha!


 
Tahu tak sebenarnya aku pakai baju apa? Tengok SINI.
Tapi jangan salah paham pulak.
Aku tidak berbadan dua, mahupon berbadan tiga.
Walaupon dari jauh macam berbadan...
hipopotamus. Huhu!


  Suami sapeeee la ni. Perut dah kedepan pon nak bajet ultraman cosmos. -..-


Akhir kata, selamat berweekend korang!!
(Untuk weekend ni, weekend depan, weekend lagi satu, dan weekend lepas-lepas tu. Haha!)

Jumpa lagi! =)

7 comments:

anyss said...

Assalamualaikum,
windu kami nanti ;)

NorrShakor said...

Ok.. Terima kasih di atas makluman tersebut.. So start minggu depan akak akan abaikan buka blog jiji sampai 3 minggu.. (mood sedih ni tau,percaya ye jiji)kuang!kuang!
Projek la sangat...

RieNa said...

huwaaaaa!!!! (nangis sambil guling2)

ct cheery said...

bila nak update blog?!!!kihkihkih..comey la husband u lompat gitu..hehe

ADLIL RAJIAH said...

Anyss,
Waalaikumussalam. Sesekali rindu tu perlu. Kuikui!

Mamafarah,
Haha! Projek la sgt kannn. Geliyhhh!

Riena,
Jangan la begitu. Takde pekdahnya nangis guling2. Apa kata terjun gaung. Kan bagus. ;D

Ct cherry,
Luku laju-lajuuuuuu!! Haha! Ye la hubby jugak yg comel. Ye la. Fine. Tak kisah pon. Ye la. -..-

pAri-ParI tErbAng tiNgGi said...

hu3... ;)

NorrShakor said...

lololo..lamanya nak tunggu 3 minggu.ni kes terbuka blog jiji plak. Projek nak letak header gambo haikal kat blog ek..kuang!kuang!kalo ye pilih yg tomei2 jor ek..