Masak lebih, sayang lebih.

Well, aku kan nyaris-nyaris mendapat kad undangan dari hubby hari tu. So aku perlu melakukan sesuatu bagi mengelakkan kejadian itu benar-benar berlaku.
Heh. *trauma*

Aku rasa macam dah lamaaaa sangat aku tak masakkan untuk hubby.
Especially waktu siang. Kalau dinner tu,  aku masak la jugak.
Bcoz selalunya, aku breakfast kat campus, hubby breakfast kat opis.
Lunch pon sendiri-sendiri.
Dinner pulak, kalau aku balik awal, sempat la tumis bodoh-bodoh (bak kata nenek).
Maksudnya, tumis/goreng je ape-ape yang ada.
Main campak-campak je la dalam kuali tu.
Tapi kalau aku balik dari kampus pon dah maghrib, maka tapau saje lah.
Tapau yang simple-simple je. Macam nasi beriyani ke, nasi kandar ke, nasi arab ke.
simple kepala hott kau.

Lagipon sekarang tak boleh beli stok bahan mentah sangat.
Peti dah mula sesak balik.
Kalau nak beli jugak ikan ke daging ke ape ke, masak tang tang tu jugak.
No simpan simpan.
 
Freezer sesak dengan bahan mentah untuk Baby Haikal sahaja.

Tapi bebaru ni, aku dapat kesedaran sivik.
Lepas nyaris-nyaris nak dapat kad undangan tu kan. Haha.
Tetiba segala urat-urat memasak aku menegang. =P
Tetiba ada kerajinan pulak nak buat surprise kecik-kecilan untuk hubby.
 
Sayang benau nak guna tisu tu katanya, jadi harus ditepekkan di peti menjadi kenangan abadi. Padahal hellooo sandwich jew kowtt! Kecow je lu.

Tapi belom habis lagi surprise tu. Baru mukadimah je tu.
Aku masak lagi another dish for lunch.
Kan aku cakap, urat memasak aku memang tegang tang tang hari tu. =P

I cooked fish curry.

Lepas masak (padahal 1 dish je), aku sms hubby, suruh dia balik lunch sesame.

U see! Bila aku cakap dah masak, terus dia reply LOVE YEWW!
Kalau tak, haremmmmm.. Heh.

Walaupon masak yang simple-simple je, tapi aku puas bila tengok the glow of hubby's face. It was like WAH SAYANG MASAK KE HARI NI?
Maklom la bini jarang masak. :(

Tunggu la lagi sebulan dua baru aku masak balik.
Sebab urat memasak aku menegang sebulan sekali je. Heh.


4 comments:

naufal said...

rajiah..aku tgk ko punye fridge mcm fridge kat dlm lab...penuh dgn sampel2 yang dah ada date bile punye sampel...sape punye sampel..siap kadang2 masa kat uni tu, ada sampel yg tulis, sila jgn kacau sampel saya yer! haha...ko phm ke ape aku ckp rajiah...tapaham tape lah~haha

ADLIL RAJIAH said...

bahaha.mesti kau dulu suka buat perangai camtu kan. tepek selotep putih pastu tulis. this is naufal's properties. dont touch! awww. hahaha

isabelle said...

Sebulan sekali..kira ok la tu sbb ada alasan bz kat lab.
Esok2 dah abis study..nak bg alasan apa lak ye? Hmmm..kena start fikir dah ni

Cikwa said...

wahh..manyak syok eh tak kena masak..tp klau beli tapau ari2 pun sampai tatau nk beli ape lagik eh..jadik masak simple2 pun dah ok..janji abis!!