Celebrate birthday bakal PM


Pergh cuti CNY tahun ni memang heaven! Bcoz cuti CNY bergabung dengan weekends.
So cuti pon jadi PANJANGGGGG (macam abang singh makan beras basmathi).
Bila cuti panjang, traffic jam kat highways pon panjanggg. hihi

Kitorang pon tak terkecuali balik "kampung" last week.
Tapi kitorang tak pulak merasa heavy traffic tu sebab kitorang melawan arus.
Maklum la orang lain nak keluar Key Ell, kitorang nak masuk Key Ell.
So sepanjang jalan tu ade dua tiga bijik kereta je atas jalan.
Tapi kat lane sebelah, bumper to bumper beraturrrr nak balik kampung.
Sian lak nengoknya. Hihi.

Kitorang straight to rumah Mama kat Shah Alam sebab hari tu ialah birthday adek aku.
Nama dia Adan.
Aku ada masalah besar dengan dia nih. Bcoz last year dia dapat result PMR straight As, and dia claim hadiah kat aku. Tak lama pastu dia dapat offer masuk MCKK (well u know sekolah tu memang untuk kaum poyo hihi tapi sebenarnya aku jeles giler ok). Then lagi sekali dia claim hadiah dari aku bcoz dapat offer tu. And tetiba on the 21st Jan lepas, birthday dia pulak! Adusssss..hadiah lagi? 
Maksudnya sekarang aku hutang kau 3 hadiah? Mampuih. =P
Ni ha adek aku yang superpoyo tu.


Nak terkeluar isi perut aku bila borak dengan Adan..
Aku: Happy dapat masuk MCKK?
Adan: Mesti la. Adan memang harap dapat sekolah tu.
Aku: Bagus la. Nanti belajar rerajin. Takmo poyo-poyo sangat. Lepas MCKK nak pergi mana pulak?
Adan: Ermm..Abis MCKK, Adan pergi obersi. Pastu Adan balik Mesia terus jadi menteri. Pastu jadi Perdana Menteri terus lah. 
Aku: =..=" *takleh poyo lagi ke ayat kau tu?*

So last week we had a simple birthday celebration for him.
Very simple tapi meriah. 
Well kitorang kan memang setok mengilai macam MakBapak Lampir. Heh.
Harus la tempat tu bising ngan gelak tawa kitorang je.
We went to PapaRich.
Bcoz the birthday boy wished to have a lunch there.


Biasa la sambil tunggu order, masing-masing bergebang depan camera dulu.
Sambil cam-whoring.
Sambil borak-borak.
Sambil gelak-gelak.
Sambil buat bising.
Sambil buat perangai annoying. Mesti orang meja sebelah pon nyampah dengan kebisingan kitorang. Sebab tu dia tetiba bungkus dan blah. Bahaha!

 Baby Haikal with Paklong & Maklong. Sweet!

 3 generations: Grandson & son of Daddy's

 Birthday boy with Mama. sopan.

 Birthday boy with Daddy. kurang sopan.

Tangan Adan berbalut tu sebab kena simen sebab retak masa main futsal. 
Orang dah 16 tahun la katakannn.. retak-retak ni biasaaaa! ;D 

Budak tecik dua orang tu asik lawan mata je bila letak dekat-dekat.
Agaknya tengah bercakap dari hati ke hati kot. Haha

 Oit yang! Apsal garang sangat muka tu yang? -__-"

 
Rupanya sebab Aqil ajak bergusti. Hihi

And eventually, order pon tibaaa...
These are some food & drinks yang telah dilapah tempoh hari.

 Aku tengok eskrem blueberry ni dah macam warna simen pon ade.

 Durian kat puncak ABC tu telah dikuis-kuis. Sape suh letak seulas je. Lengkali letak sejibik doyan terus. Heh.


Bila semua makanan dah tertadah kat atas meja tu, apalagas, semua orang otomatik silent kusyuk makan. Hala camera pon tak pedulik.

 Kecuali aku. Nak jugak pandang camera. -..-

 Hubby & I order makan minum yang sama. Kitorang memang sehati seJAWA.

 Adan cum birthday boy ngengada nak bersuap ngan Mama.

 Ok aku memang cemburu buta. Nak jugak bersuap! :P

 Masa orang sebok makan boleh pulak Baby Haikal lenaaa. Dah penat bergusti agaknya.

 True colour of the birthday boy. Tolong la Adan. Kau dah tua takleh buat perangai camni dah wei!


 Sebelum balik, Adan sempat posing kat bontot kereta Daddy.
Agaknya sebab bontot kereta tu sama gebu dengan bontot dia.
Tapi ada pulak sepasang belangkas (Along & Kaklong) tengah interprem kat belakang nunnn! haha

 Balik dari PapaRich, jiran kesayangan kitorang (Aunty Sarah) pulak bagi Pavlova gebu.



Uihhh sodappppp! Sekelip mata dah sampai dalam perut masing-masing. 
Kalau korang terliur depan komputer sambil jilat-jilat screen tu, apa kata korang search:
Facebook: CHOC HUT
Hah boleh order terus doploh bijik.

Adan, nanti kau dah jadi PM, jangan lupa kat Aunty Sarah. Bagi dia kilang kek sebijik. Senang dia nak hadiahkan kau Pavlova tetiap tahun. ;)

Alhamdulillah we had a lotsa lotsa lotsa fun the other day.
Thanks Daddy for your treat. Very the PapaRich! Haha
For Adan, kau dah 16 tahun wei.
Dah boleh kawen dah. Eh?!
Semoga lebih matang pasni.
Jangan buat perangai tak senonoh depan anak-anak buah. Heh
Nanti masuk MCKK belajar rerajin kay!
Nanti ada masa, Kakngah datang melawat kau kat Kola Kangsar nunnn.
Boleh Kakngah tolong kamu fly.
Opppssss!


0 comments: