The devil-est birthday surprise by hubby & sibs ;O

Ramai yang noticed birthday aku sama dengan tarikh Hari Malaysia. 
16 September. 
Ye jadi setiap tahun, aku berbesar hati bagi cuti kepada seluruh rakyat Malaysia. 
keh keh keh..
Walaupon aku ni jarang betul update FB status, tapi this was my status gedik-gedik on Hari Malaysia last Friday. ;)


 Oh okay dah lari dari tajuk asal nampaknya.
Aku sebenarnya nak story-mory about these "cruel people" yang sanggup buat birthday surprise yang paling tak beragak. 
Dah la aku ni tengah membuyung.
Kalau terberanak tang tu jugak, tak ke nayaaaa weii.

Dan orang-orang yang dimaksudkan adalah hubby, Rizzy and Raidoo (my sibs).
At first, aku macam dah hidu pasal ke-surprise-an yang bakal diterima. Heh. 
Bcoz hubby beria benau nak ajak aku keluar malam tu (on the birthday eve).
Tapi somehow dia berjaya "cover" balik. 
Terus aku macam tak dapat expect apa-apa dah. Hoh. 
So moh ler aku cerita sutir-sutir (sebutir-sebutir bak kata orang Ganu) "tragedi" malam tu.

Pada Malam Jumaat lepas, macam biasa aku akan bersiap-siap lepas maghrib untuk ke pasar malam. Tu memang dah rutin setiap malam jumaat, bila Hubby balik dari kerja terus fetch aku and gerak ke pasar malam. 
Tapi malam tu, aku tunggu punya tunggu tak sampai-sampai jugak batang idung laki aku nih. Aku punyalah risau gaban.

8pm- aku contact hubby, he said KERJA BELUM HABIS.
Whatttt?? Okay takpe sabar lagi tunggu kat rumah.

9pm- hubby tetap belum balik! Uishhh pasar malam pon dah nak tutup.
Aku dah la tengah lapar giler nih. Call/SMS hubby tak berjawab pulak. ;O

Sampai lah pukul 9.30pm camtu, tetiba ada orang dingdong doorbell.
Dalam hati aku, Alhamdulillah sampai jugak laki aku.

Tapi bila aku jenguk ke luar, TAKDE ORANG!
Sape pulak yang dingdong tadi?
Selang seminit ade orang dingdong lagi, and again takde nampak kelibat sesiapa pon!
Seriously aku dah menggeletar ketakutan giler masa tu.
Kau bayangkanlah, dah la dah lewat malam. Gelap je kat luar tu.
Ade pulak anjasmoro nak main-main doorbell ngan aku kan. Gigil wehhh!

Aku call hubby, TAK BERANGKAT PULAKK! Demmm!
Sampailah kali ketiga doorbell berbunyi, aku takut-takut-berani buka pintu rumah selow-selow.
Dannnnnn tiba-tiba...


HAPPY BIRTHDAY TO YOUUU~~
*nasib baiklah takde anjasmoro yang muncul depan mata, kalau tidakkkk..pheww!*


 Tengok la laki aku dengan uniform kerja lagi.. T_T


Tapi kejam giler kottt cara korang buat surpriseeee!!!
 Nak gugur kepala lutut! ;D


 Nasib baik ada cheese cake fevret, terus tak jadi marah. Keh keh keh


 Sebab kedua tak jadi marah- Chunky Loaded yang paling yummyhhh! ;P


Lepas diorang berjaya pujuk aku balik, lap-lap air mata semua.
Diorang terus set up meja untuk sesi melantak. 

 Mak buyung bila dah lapar, memang gelojoh giler la kannnn.


Bila semuanya dah licin ditelan, aku ingat that's all lah kan.
Tak sangka pulak ada lagi surprise from Rizzy and Raidoo. 

Aku dapat selipar shangat shomel from Rizzy.
Alololo sho shweeeet~ =P
 Rizzy kata,"Kakngah, ko pakai selipar ni dalam pantang nanti" 
Eheheh. Thanks dik!

And then, bila Rizzy and Raidoo say bye-bye bcoz masing-masing dah nak balik, aku terpandang satu box merah kat bilik.
Rupanya, another surprise from Raidoo pulak. Alahaiii... =)

Rajin kau masuk kedai buku kan, Raidoo! haha 


 Thank yew bery-bery much, Rizzy & Raidoo. 
Love yeww both. =)


You guys really made my Malam Jumaat lah.

And to my dearest hubby, HAMBOIII..NASIB BAIK SAYANG TAK TERBERANAK OKAYYY!
Tapi your surprise kali ni betul-betul menjadi lah. Hahaha.
Thank you, abang.. I love u more n more n more!

Tepat pulak birthday eve aku jatuh pada malam jumaat. 
So MEMANG TEPAT  lah! Ehhhemmm.. ;)


1 comments:

Hanis MY said...

happy belated birthday! beestnyaa surprise birthday!