Anak hyperactive?? Na'uzubillah..

Lately, aku selalu kena marah dengan Mama bcoz selalu sangat makan snacks masa mengandung ni. Bila kena marah tu, insaf la kejap kan. Tapi kejap je laaa. Lepas tu makan balik!!

Orang kata bila dah 8 bulan lebih ni, bantai la makan apa yang kau nak. Sebab nanti dalam pantang terpaksa "puasa". Makan jamu je la.. So aku pon dengan selamber membantai segala benda masuk ke mulut. Senyap-senyap dah la kan. Takyah bagitau Mama. =P

Sampai satu hari tu, aku teringin benau nak makan kerepek lada hitam. Siap suruh Along import dari Banting lagi! Nasib baik Along ai yang pemurah ittew sudi belanja peket besau yuh! Teruja ai!


 Tapi tup tup kantoi jugak ngan Mama pasal kerepek lada hitam ni. Haihhhh..
Mama siap call and bebel-bebel. kih kih kih. 
Tapi satu ayat Mama yang buat aku sentap..
DONT U KNOW, EATING TOO MUCH JUNK FOOD CAN CAUSE HYPERACTIVE BABY???!!
Hah amik kau! Sentap aku dengar wehhh.. Terus tahan nafsu makan kerepek. Kalau teringin sangat pon, makan sekeping sehari je. huhu..

And baru-baru ni, Mama balik kampung (Manila). Aku teringat ada satu local jajan yang best kat situ. Dengan selamber aku suruh Mama belikan.


 Tengok-tengok, Mama beli peket kecikkkk je.. Sekali ngap je dah abis.


Haihhhh susah jugak ada mak yang health freak nih. Heh.
Apa-apa pon, I believe Mama knows better. Untuk kebaikan aku jugak kan..
Kepada ibu-ibu mengandung di luar sana, don't consume too much jajan okayyy? ;P

2 comments:

Unknown said...

sebbek aku tak mkn sgt, uhuhu! :)

isabelle said...

alaaa..musti dulu mama mkn byk jajan masa preggykan hang dik.muehehe