Mak aihh...setok untuk 2 tahun ke??

Since perut dah makin "nampak" ni, 
tabiat makan aku makin meliar! heh
Kenapa aku cakap meliar? 
Sebab setiap masa MESTI MENGUNYAH. wajib.
Rajin muscle mulut aku exercise. 
So hubby tengok perangai bini dia dah camtu, he always make sure kat rumah sentiasa ada setok makanan untuk aku kunyah. Kang kalo takde makanan, aku kunyah hubby pulak kan.. ;)


Tak kesah la makanan ape pun.
Biskut satu tin besar tu, licin!
Roti satu peket besar, licin!
Kerepek, maruku, borong kat pasar malam, LICINNNN!
Itu baru makanan "ringan". Belum masuk makanan ruji lagi. 
Nasi lemak sambal kerang. Spaghetti. Nasi kandar. Pizza. bla bla bla...
Aku tak tau la apsal orang pregnen BERNAFSU BESAR sangat.
Mau botak laki aku tiap-tiap bulan. =P


Nak dijadikan cerita, last week laki aku sampai ke Aloq Setaq nak cari setok makanan. He went to Pekan Rabu. 
Balik je dari kerja, aku tengok dua-dua belah tangan dia penuh.
Penuh dengan benda-benda ni...

 Dah lama aku idamkan dua benda nih.. =')

Rupanya everytime aku cakap, "Rasa macam teringin nak makan......" hubby akan ingat! And he really try to find it. =')
Sampai ke Aloq Setaq pulak tu..

Dodol & Bahulu ni betul-betul memuaskan nafsu! =P


Ni dinner aku untuk malam tu. Mee Udang Sungai Dua! Terhebakk!


Akibat kegembiraan terlampau, bertubi-tubi la aku hugs hubby malam tu. =P
Dapat habuan, baru nak hugs kan..haha
Tapi yang aku noticed, lately aku asik teringin nak makan makanan kampung.
Kuih-kuih kampung.
Lauk-lauk kampung.
Anak aku nanti lahir, jadi orang kampung la kot. heheh


14 comments:

naufal said...

nape tak mintak makanan eksotik rajiah??

ADLIL RAJIAH said...

wohoho..bahaya tu babe.. :P

nur aisya humaira said...

muahhahaha...besarnya nafsu makn ibu mengandg..keh2..
makn utk 2 org skali...

zahidah dihaz said...

makan untuk dua orang tu sis.... bestnya hubby sis...


New Entry: <a href='http://dihaz17-foryou.blogspot.com/2011/04/sana-sini-dacing-roket-bulan.html>Sana sini | Dacing, Roket & Bulan?</a>

ADLIL RAJIAH said...

nur aisya,
heheh.. tu la.. last2 hubby aku jugak kurus sengsorang.. :P

zahidah,
masa mengandung je la nak rasa semua ni.. :)

MummyEcha said...

time2 cam nie memang mulut asyik nak mkn jer..yg ayat akhir tu x tahula...tp time saya preggy dulu hari2 minta kat hubby nk mkn pizza now ank dara saya plak selalu minta nak mkn pizza....

Cho Zila said...

ala.. bestnyer der orang yang mencarikan.. bertuah...
tapi memang macam2 nak makan kan sebab kalau tak mengandung kalau kita kata teringin camner pun belum kira mengidam... kalau mengandung baru oran gnak layan...

h4ni3 said...

mak oiiii
ni kena banyak eksesais lepas deliver nih..
hehehe

Anonymous said...

jiji jangan lupa makan yg berkhasiat taw......
take care =)

ADLIL RAJIAH said...

mummy echa,
owhhh..kemana tumpah kuah kalo tak ke nasi.. heheh

cho zila,
betul2..time mengandung ni je la semua permintaan dilayan. kalo tak ngandung, sorry! :P

h4nie,
itu yg parah tu! heheh

anonymous,
owh.. thank u!! kenapa tak perkenalkn diri.. T_T

bardboo said...

sejibik mcm aku..hehhe..

mizzura said...

baguslah camni..hubby boleh kodok kan keinginan kita...kadang2 kita pun tak ingat apa yang kita teringin kan...anw, tak berpeluang lagi rasa mee udang sg dua..huhu...

Unknown said...

wahahaha nak sekett...

isabelle said...

berat naik dgn jayanya x?
xpe..slmt melantak puas2