First day of second trimester!

Hmmm..jarang betul aku update belog lately.
Tak tau kenapa.
Nak kata busy, banyak je waktu lapang.
Nak kata takde modal, banyak je benda nak story kat korang sebenarnya.
Nak kata malas, oh itu mungkin jugak! =P


Last week ada beberapa makhluk perihatin SMS/call aku, tanya camne kondisi ibu hamil sekarang. jawapan aku, macam biasa- sihat alhamdulillah..
Tapi ade sorang ni mesej aku, 
"Jiji, mana ko pegi? Belog tak berupdate. Ke ko dah beranak?"
Hamboiiii kasar benar cara ko tanya kabar tu ye. 
Baru 3 bulan nak beranak kejadah ape nya??


So hari ni mood rajin datang, so aku update la.
Sempena menyambut hari pertama trimester kedua kandungan aku ni. hihi
Hari ni baby dalam perut dah 3 bulan 1 hari. =)
Ewwah dah masuk trimester "honeymoon" ye! ;P
Pagi tadi pi scan perut.
Terlompat-lompat aku and hubby tengok baby kitorang yang dah lengkap ada kepala, kaki, tangan. Kagum betul dengan kejadian Tuhan. 
Tak sangka dalam perut aku ni boleh ada "satu kehidupan" lain.
Dah ada heartbeat and muscle movement.
Comel dia gerak-gerak. Macam tengah buat yoga pon ada. haha


Anakku sayang, jangan nakal-nakal kat dalam tu ye. =)
Alhamdulillah atas kurniaan ini, Ya Allah...



6 comments:

h4ni3 said...

bakpe tak letak gambo scan baby... hihi

Bardboo said...

hah akhirnya berupdate gak blog nie..hehe..

Jom Lawat: Blog Bardboo DAN Sweet Child
Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

Unknown said...

SMOGA SIHAT2 JE YE :)

ADLIL RAJIAH said...

h4nie,
malas nak scan gmbar tu.. :P

bardboo,
ye sila ucapkan tahniah kat aku.. ;D

alinac,
insyaAllah... thanks :)

isabelle said...

happy baby tu gamaknye sebab mama dia asyik makan.hehehe

Ewa Zallie said...

tahniah!! :))
i 1st scan dulu mase 4bln,means da besar sket dr yours :)

mase tuh hubby lah mcm nk terlompat dp doc.sengeh manjang..hahah!

blk rumah smpi bby 9bln dlm perut pon weols mcm xpecaya "ade kehidupan" lain dlm perut nih..:') sgt indah ..(rase nk mngandung lg, tp takut nk beranak.).huhuahauhaua