Mama dah jadi artis pulak ke??

It started with...


"Weh, ayah ada masuk mjlh nur baru ek?"


Sedang aku berpesta ngan family aku kat Penang last month, sempat lagi aku berSMS sakan ngan kakak angkat aku. Bila dapat je SMS camtu (gambar atas), aku terus tanya Daddy..


Aku: Ayah, Kak Is kata Ayah masuk NUR?
Daddy: Alaa..nak promote UNISEL je tu. Gambar Mama kamu pon ade kan?
Aku: Mane nak tau, kitorang belom baca NUR.
Daddy: Okeh, kang singgah la beli.
Aku: Baekkkk! *berkobar-kobar cari majalah tu*



Bila dah dapat, belek laju-laju sebab nak cari muka Mama & Daddy je. =P
Sekali bila dah jumpa, HEKK ELEHHHHH...
Besar semut je pon gambarnya!



Bila tunjuk kat Mama & Daddy, diorang gelak je.
Tapi Mama said,"Tunggu la keluaran Februari nanti ye."

"Ha?? Ade lagi ke? Berapa kali diorang nak interview Mama?"

"Biasa la.. Mama kan comel. Tunggu je la bulan depan punya, baru boleh cerita."


Huiihhh..bukan main lagi! Mama dah pandai berahsia... ;(




**....Sebulan kemudian....**



Baru-baru ni, Mama called me up.

Mama: Dah beli majalah NUR?
Aku: Belum. *dalam hati: Perlu ke??*
Mama: Nanti dah beli bagitau la, boleh Mama turunkan autograf. haha
Aku: *bluekkk* Okay petang ni Rajiah beli. -____-"



Janji "petang ni", tapi seminggu kemudian baru aku beli. =P
Tu pon lepas ramai pulak yang alert aku pasal
WEHHH MAK KAU MASUK MAGZ NUR LA!



Kak Is lagi... =')



Ade gak blogger yang perasan kewujudan Mama aku dalam magz eh. TQ Yusni! =)



Dan ade lagi beberapa orang kawan aku yang bagitau. Call semata-mata nak bagitau, 
EH JIJI, MAK KAU MASUK NUR EH? 
SAYU DOWH BACA CERITA DIA..



Uishh..takleh jadi nih. Semua orang dah tengok mak aku, Aku sorang je belom.
*baru dapat kesedaran sivik*



So dengan bangganya, aku pon melabur untuk beli majalah NUR bulan februari.
Haihhhh..Demi Mama, lesap RM5.90.
*giler taik idung masen!*



Teka la mana satu Mama aku?




Jawapannya.......




***




***




***




***




 None of them. Sebab dia ada kat dalam jewww... keh keh keh
Mama kata, "NUR kena naikkan harga kalau Mama jadi covergirl.."
Ye la, Mama.. Layan je la... T_T



Kisah yang dihighlight pasal Mama aku ialah kisah pengISLAMannya.....





Bagi yang tak tau, Mama aku ialah mu'allaf.
Sebelum bergelar Fatimah Abdullah, beliau ialah Corazon@Leticia Lucero Cuaresma.
Pepandai lah kau nak pronounce camne. =P



Untuk pengetahuan semua,
Beliau berasal dari Manila tapi menetap di Malaysia lepas kawen.
Mama jumpa Daddy pulak, masa sama2 belajar kat Wales, UK dulu kala. =)



Atas: Mama at Jordan
Bawah: Mama & Daddy masa pergi haji.






Sekarang Mama happy dan bersyukur dengan agama 'baru'nya.
ISLAM.. =)



"Saya ingin menjadikan anak-anak insan contoh."

Tersenyum aku baca ayat tu... =')



Ada banyaaaaakk lagi yang diceritakan dalam majalah tu.
Kalau nak tau, pergi la beli satu. heheh



**update terbaru**

Baru tadi aku dapat email dari Mama,
Regarding CD gambar aku masa symposium dulu.
Tengok sikit email dia ni, memang TAK TAHAAANNN!


sekali BINTANG NUR email aku wehhhh!!! -____-"




p/s: I'm proud of u, Momma!

15 comments:

Nurul Says said...

so comel la ur mom...ha ha

azieazah said...

Ohoo patutlah anak-anak dia comel dan cute. Kacukan rupanya.

tahniah. Semoga dengan pendedahan sebegitu, memberikan sedikit kesedaran kepada masyarakat, dan supaya ada insan2 senasib yang menjadikan itu sebagai inspirasi.

Seronok baca tentang kisah kejayaan insan di luar sana...

Memang JIJI patut bangga sekali dengan dia... Bintang NUR... :)

btw, dia berasal dari sini atau negara luar?

Unknown said...

ur mom, super awesome.
;D


yeah,i pun nk ajukan azieazah punya soklan.ur mom berasal dari sini atau luar?

Mama Zharfan said...

congrats utk ur mom :) me tumpang bangga & happy :) so u ni anak pan asian lah yer :) kellasss gitu heheheh

ADLIL RAJIAH said...

nurul Aima,
takkan my mom je.. i sekali la.. :P

Kak Azie,
TQ kak.. mama mmg idol saya dari dulu lagi. btw, mama bukan asal sini. Dia asal Manila, Filipina. Jumpa my dad masa same2 belajar kat UK. pastu terus ikut suami ke mesia la. :)

Ungu,
TQ! rujuk la jawapan i kat atas ni k. :P

Mama Zharfan,
OH thanks!! Mak kak suzi pon pernah menang award kan. same2 la kte bangga ngan mak masing2.. :D

acheed said...

im proud to be on of her sons...
along dpt tau pasal ni 2minggu lepas..mak sedare k.laili beli n dier email bgtau pasal mama.. kembang kecut hidung n punggun ku..hahaha
anyway.. my mom is GREAT!!!

acheed said...

im proud to be on of her sons...
along dpt tau pasal ni 2minggu lepas..mak sedare k.laili beli n dier email bgtau pasal mama.. kembang kecut hidung n punggun ku..hahaha
anyway.. my mom is GREAT!!!

Imran nyambek said...

perrh.nak signnn

isabelle said...

kalo ko balik, bgtau akak ye.nak passkan magz minta mama sign autograf.kehkehkeh

oi..kau tak display pun reply akak dlm sms psl kau nak test market tu.haha.ngelatttt

ADLIL RAJIAH said...

Acheetong,
ha'ah mama ade bgtau gak pasal auntie kaklong tu. tu yg dia pon suh rajiah beli.. keh keh keh

imran,
haha..lai lai lai ;P

kak is,
sign saya sekali lah ek! :P woi woi sms tu aku terus delete tang2 tu jugak! sensetip oiiii!!! ;D

FatinJelita said...

nak sign jugak.. hehee.. tak tahan tul in bracket bintang nur.. ahahaa

ADLIL RAJIAH said...

Aten,
Tu la pasal... dh la email tu kemain serius lagi. :P

Anonymous said...

nak promote gak lah, kak syedi pun ade gak kuar majalah, mingguan wanita, g blaja masak, hahahahaha dah tuo baru nak blaja masak.

ADLIL RAJIAH said...

Kak syedi,
wohohoho!!! boleh la gunting dan framekan! pasni kitorang dtg, tunjuk eh.. ;)

syamin jiran baek said...

rajiah! i read ur blog ! haha.wow makcik fatimah ( tak igt la dulu dulu panggil ape.hehe) glemer dah! kem salam kat bintang nur !!